Recent am participat la unul dintre cursurile intensive susţinute de Ciprian Susanu si anume la training-ul de măsurare avansată şi optimizare, un eveniment de 8 ore în care am aprofundat rapoartele şi indicatorii din Google Analytics. Fiind un curs pe care nu l-am mai întâlnit la alţi specialişti din România, am vrut să aflăm, practic, cum putem utiliza Google Analytics la potenţialul lui maxim, cum putem interpreta rapoartele astfel încât să tragem concluzii cât mai relevante.

Cum ne-am obişnuit de la evenimentele anterioare organizate de Ciprian, nici de data aceasta nu am plecat dezamăgiţi. De aceea am decis să împărtăşim 5 directive pe care le-am învăţat.

Dacă la început eram ferm convinşi că ştim să utilizăm Google Analytics la capacitate maximă, în timpul cursului am descoperit că acest instrument ne poate oferi mult mai multe informaţii exacte si precise despre audienţele noastre, despre performanţele site-ului şi despre campaniile pe care le implementăm.

Am ales pentru tine 5 recomandări care să îţi aducă rezultate mai bune, în mod garantat, în optimizarea site-ului tău şi a rezultatelor tale de business.

Dacă unele informaţii ţi se par prea avansate pentru cunoştinţele tale, iţi recomandăm să intri şi tu în Google Analytics şi să examinezi rapoartele din platformă, ca să înţelegi mai bine informaţiile de mai jos. Sau, mai bine mergi si tu la un astfel de curs şi cu siguranţă vei avea o altă perspectivă asupra a ceea ce faci momentan pentru optimizarea site-ului companiei tale.

1. Analizează datele demografice din Google Analytics şi descoperă care este audienţa brandului/business-ului tău

Interpretează datele demografice pe care contul tău de Google Analytics ţi le pune la dispoziţie pentru a descoperi care este publicul tău. Cu ajutorul acestor informaţii, vei putea înţelege mai rapid care sunt caracteristicile audienţei căreia te adresezi şi vei putea formula mesaje relevante. De asemenea, datele demografice te ajută în targetarea cât mai granulată a campaniilor de Google Adwords şi de Facebook Ads.

2. Descoperă traseul utilizatorilor din site-ul tău

Află cu ajutorul Google Analytics ce pagini din site şi ce secţiuni sunt cel mai des vizitate de oameni şi care este traseul lor. Pentru utilizatori, cel mai important este ca viteza de încărcare a site-ului să fie optimă, ca informaţiile şi conţinutul să fie de calitate şi ca accesul la datele de pe site-ul tău să fie cât mai facil. Asigură-te că ai totul bine pus la punct şi oferă-i vizitatorului o experienţă de navigare cât mai plăcută.

3. Cum îţi contruieşti eficient şi corect strategia unei campanii de online

Te-ai întrebat vreodată care sunt paşii corecţi în construirea unei campanie online? Noi am învăţat cele 4 etape la training-ul de Optimizare susţinut de Ciprian şi ne-am gândit să îi impărtăşim cu voi:  

  • planificarea campaniei, de la definirea produsului sau a serviciului, la identificarea publicului ţintă, a canalelor de promovare, a mesajelor şi a strategiei online.
  • crearea campaniei, a unei structuri clare şi implementarea propriu-zisă.
  • măsurarea campaniei, atât a obiectivelor intermediare cât şi a scopului final al campaniei;
  • optimizarea rezultatelor online.

Noi am reuşit, după acest training, să punem la punct o campanie de online corectă, care deja a început să dea roade.

4. Instalează modulul de Event Tracking pe site

Ce puteţi monitoriza cu ajutorul modului de Event Tracking? Este simplu, de la click to call, până la zone interactive, formulare şi chiar şi gradul lor de completare. Cum poţi face asta? Simplu, pentru a putea măsura şi citi cu atenţie cifrele, este nevoie să ştii care sunt datele importante pentru tine şi să-i explici programatorului cu care lucrezi ce ar trebui să instaleze pe site.

5. Rapoarte personalizate pe sexe şi categorii de vârste

Nu ştii dacă femeile sau bărbaţii îţi aduc mai mult profit? Sau dacă cei cu vârste cuprinse între 18-25 de ani sau cei cu vârste cuprinse între 40-65 petrec mai mult timp pe site-ul tău?

În Google Analytics ai posibilitatea să segmentezi traficul în mod avansat şi să afli aceste lucruri. Astfel, îţi poti targeta şi optimiza mai bine campaniile, astfel încât să aduci trafic relevant pe site-ul tău.

Sperăm sa te ajute aceste sugestii din cursul lui Ciprian să îţi optimizezi site-ul şi să creşti rezultatele din campaniile tale.

Apreciem că a împărtăşit cu noi campanii eficiente şi ineficiente şi că nu a omis instrumentele utile pe care Google Analytics ni le pune la dispoziţie şi pe care cu siguranţă fiecare dintre noi am început deja să le folosim. Recomandăm cu drag orice curs ţinut de Ciprian pentru că te vor ajuta să te dezvolţi pe plan profesional şi să înţelegi mai bine cum funcţionează marketing-ul online.

Programul educaţional demarat de Ciprian Susanu încă din iunie 2016 are scopul de a răspândi cât mai multe informaţii atent selecţionate şi structurate despre marketing-ul online, informaţii necesare atât antreprenorilor care fac eforturi să se promoveze cât mai bine în acest mediu, cât şi specialiştilor de marketing şi de comunicare din companii medii şi mari.