vivo s-a clasat pe primul loc în China în trimestrul 1 din 2022. Top producători, cel mai bine vândut smartphone Apple şi surpriza Honor
0vivo s-a clasat pe primul loc pe piaţa smartphone-urilor din China în primul trimestru din 2022 cu o cotă de piaţă de 19,7%, conform Counterpoint Research’s Monthly Market Pulse Service.
Vânzările de smartphone-uri în China au scăzut cu 14% faţă de anul precedent în primul trimestru din 2022, ajungând la 74,2 milioane de unităţi, potrivit celui mai recent raport lunar Counterpoint's Monthly Market Pulse.
Volumele din trimestrul 1 din 2022 au fost apropiate de nivelurile înregistrate în trimestrul 1 din 2020, perioadă afectată de o pandemie severă.
Poziţionarea vivo a fost determinată de gama sa de produse, seria S nou lansată şi seria Y.
Potrivit Counterpoint Research, vivo a fost lider pe piaţa smartphone-urilor din China în 2021, cu o cotă de piaţă de 22%.
Odată cu expansiunea globală, vivo şi-a extins reţeaua de vânzări în peste 60 de ţări şi regiuni şi produsele sunt folosite de peste 400 de milioane de utilizatori din întreaga lume.
Topul pe trimestrul 1 din 2022 este completat de:
2. OPPO (18%)
3. Apple (17.9%)
4. HONOR (16.9%)
5. Xiaomi (14.9%)
6. Huawei ( 6.2%)
7. realme (2.6%)
Deşi vânzările Apple au scăzut faţă de trimestrul precedent, iPhone 13 a rămas cel mai bine vândut smartphone în China în acest trimestru. Apple a beneficiat de pe urma scăderii vânzărilor Huawei, deoarece iPhone-urile au devenit cea mai bună alternativă la dispozitivele high-end ale Huawei.
Honor a avut ocreştere puternică, cota sa de piaţă sărind la 17% în trimestrul 1 din 2022 de la 5% în T1 2021. Datorită popularităţii HONOR 60, marca a fost singurul producător important care a obţinut atât o creştere pozitivă de la an la an, cât şi de la un trimestru la altul, cu 167% şi, respectiv, 15%. HONOR a lansat, de asemenea, seria Magic 4 la nivel global în trimestrul 1 din 2022, semnalând ambiţiile sale globale.
Căderea Huawei a determinat principalii producători chinezi să investească mai multe resurse în segmentul high-end, dar niciunul dintre ei nu a reuşit să preia o cotă considerabilă din acest segment până în prezent.