Samsung îşi pregăteşte viitorul: rezoluţia „de cinema“ va ajunge pe telefon şi miliardele de dolari se duc în cercetare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pixelii vor trebui căutaţi cu ochelarii pe viitoarele ecrane Samsung. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul
Pixelii vor trebui căutaţi cu ochelarii pe viitoarele ecrane Samsung. FOTO Răzvan Băltăreţu/Adevărul

Samsung şi-a gândit deja următorii doi ani, iar dacă ecranul flexibil l-a promis deja, îl promite şi pe cel cu „rezoluţie de cinema“. Mai mult, compania va investi mai mult în software, domeniu pe care susţine că nu îl stăpâneşte atât de bine pe cât ar dori.

Samsung şi-a plănuit anii în funcţie de rezoluţii. Astfel, 2012 a fost cu HD, anul acesta e cu full HD şi în următorii doi ani va dubla rezoluţia pe care o oferă pe telefoanele sale. The Verge notează că anul viitor compania va lansa ecranul cu 2.560x1.440 de pixeli şi o densitate a acestuia de 560ppi. Dimensiunea display-ului ar ajunge la 5,2 inci, adică la fel cât are LG pe modelul G2, dar cu 78% mai mulţi pixeli.

În 2015, pasul va fi spre 4K (sau Ultra HD), adică 3.840x2.160 de pixeli. Tot cu privire spre viitor, compania sud-coreeană mai pregăteşte câteva tehnologii care s-o ajute să se remarce pe piaţă. Acestea vor viza în special memoriile NAND, procesoarele, senzorii de imagine şi, desigur, ecranele. Acest ultim segment va fi marcat de dispozitivele cu display flexibil. Când vine vorba de camera foto, Samsung se uită deja spre 16 megapixeli.

Planurile de 4K sună foarte bine „pe foaie“, dar la o asemenea dimensiune a ecranului înseamnă prea puţin pentru utilizator. În fapt, după 300ppi pixelii nu mai pot fi văzuţi cu ochiul liber de la o distanţă normală de folosire a dispozitivului. În prezent, cele mai bune telefoane cu Android au peste 400ppi. Samsung însă plusează mult pe 4K, deoarece este noul standard în industria televizoarele şi e foarte uşor să vândă noutatea şi în domeniul mobil.

image
image

Kwon Oh-hyun, vicepreşedinte şi director Samsung, a spus că în ciuda parcursului foarte bun al companiei în domeniul hardware, încă are minusuri când vine vorba de software. În acest sens, jumătate din divizia Cercetare şi Dezvoltare este dedicată software-ului şi îmbunătăţirii acestuia. Până acum, compania a investit în medie circa 3 miliarde de dolari per trimestru în această divizie, ceea ce înseamnă un pariu mare pe software, notează The Verge

Totuşi, pentru 2013, compania a alocat o sumă mai mare cercetării, una de 14 miliarde de dolari, după cum notează Bloomberg. Şi ca un plan mai mare, Samsung deja ţinteşte să aibă vânzări de 400 de miliarde de dolari în 2020. 

Lee Sang-hoon, preşedintele companiei, a spus că trendul general este lăsarea hardware-ului în plan secund şi asigurarea unei experienţe foarte bune la nivel software. Iar Samsung vrea să dezvolte această parte şi satisfăcând anumite cerinţe regionale, scop pe care încearcă să-l atingă prin cumpărarea de startup-uri care să vină cu talente şi idei noi.

Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite