Povestea unui parteneriat: cum a ajuns Google să se alieze cu Nestle pentru Android Kit Kat?
0Google a anunţat că următorul sistem de operare Android se va numi Kit Kat, într-o mutare surpriză, care a rămas o necunoscută pentru mulţi până aseară. Este un exemplu de cobranding unic în lume, care s-a realizat fără plată.
îBBC relatează povestea acestui parteneriat istoric, care va oferi Nestle, producătorul Kit Kat, acces la clienţi în toată lumea, iar simpatica mascotă Android va fi pe ciocolăţelele Kit Kat din toată lumea. Un inginer de la Google pare vinovat de acest lucru, datorită pasiunii sale pentru batonul roşu. Hiroshi Lockheimer este inginer pe Android, iar avatarul său era un baton Kit Kat, iar în 2010 colegii săi i-au ornat uşa cu batoane.
"Nu există niciun schimb financiar2, a declarat John lagerling, directorul parteneriatelor Android pentru BBC. El a spus că totul a fost amuzant şi neaşteptat. Iniţial, proiectul a fost numit Key Lime Pie, iar toată lumea îl denumea aşa. "Unul dintre deserturile pe care le păstrăm mereu la birou în nopţile de programare este Kit Kat. Şi atunci ne-am zis: de ce să nu-l numim Kit Kat?", a adăugat Lagerling. El menţionează că la momentul respectiv nu ştia exact care este compania care controlează acest nume, dar apoi au dat de Nestle. Acordul a fost făcut în doar 24 de ore, iar Patrice Bula, directorul de marketing de la Nestle a declarat că se hotărâse deja după prima oră să accepte aşa ceva.
Întrebat de BBC ce se va întâmpla dacă sistemul de operare va avea probleme şi nu va fi un succes, Bula a răspuns "probabil voi fi concediat" şi a râs.
Detaliile parteneriatului au fost stabilite la Mobile World Congress în Barcelona, în februarie. Nestle va lansa 50 de milioane de batoane cu mascota Android, pe 19 pieţe din întreaga lume. Pachetele au fost făcute acum două luni, dar totul a fost păstrat secret.
Ce cred experţii în branding?
"Dacă brandul tău este legat de altul la fel de mare, va rămâne asociat mereu în mintea oamenilor, la bine şi la greu", a declarat Simon Myers, consultat la agenţia Prophet. "Dacă există probleme de reputaţie care apar, ai fi naiv să crezi că tu, Google sau Nestle nu ai fi afectat", a mai adăugat acesta.
Nestle şi Google nu sunt lipsite de controverse. Firma din domeniul alimentar a fost criticată pentru promovarea laptelui pudră în lumea a treia. De asemenea, a trebuie să întoarcă foarte multe produse din magazine, cum ar fi mâncare pentru câini, din cauza infestării cu salmonella. De asemenea, Google nu este nici pe departe ferit de scandaluri. Deşi Android este cât de cât ţinut departe de scandaluri, este criticat pentru malware, dar gigantul online a fost investigat pentru modul cum procesează şi colectează datele personale.
Ironie la adresa Apple
Dacă videoclipul filmat la sediul Google, unde s-a montat statuia Kit Kat a fost scos de pe contul oficial, deoarece un angajat ţinea în mână ceea ce pare a fi Google Nexus 5, Kit Kat a postat o reclamă ironică la adresa Apple. Un angajat vorbeşte despre calităţile ciocolatei Kit Kat 4.4, ironzându-l pe şeful de design de la Apple, Jonathan Ive. Cele două videoclipuri pot fi văzute mai jos.
Kit Kat
Apple