Cum ar putea o aplicaţie din Japonia să schimbe modul în care comunicăm: fără text, ci cu stickere care transmit emoţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O aplicaţie din Japonia a pornit un curent mondial care ar putea să schimbe modul în care comunicăm. În loc să mai scriem cuvinte, vom avea cuvintele prescrise sub forma unor desene care transmit mai mult decât un text. Aceasta este lumea stickerelor, una în creştere.

Aplicaţia Line, lansată iniţial în Japonia, a popularizat conceptul de stickere. Sunt aceleaşi emoticoane pe care le ştii din mai vechiul Yahoo! Messenger, dar cu un plus de dinamică. Aceste stickere, introduse şi de Facebook în aplicaţia Messenger în urmă cu un an, sunt nişte stări umane prestabilite prezentate sub formă de animale sau personaje din desene animate sau pur şi simplu. „The New York Times“ scrie acum despre viitorul în care ne-am putea găsi nu peste multă vreme de acum înainte.

„Sunt excelente atunci când n-ai timp să scrii, dar nu vrei nici să fii nepoliticos, să nu răspunzi. Eu, uneori, port conversaţii doar prin stickere“, susţine Motoko Kondo, un designer la o companie din Tokyo. Line este o aplicaţie care face şi bani de pe urma acestor stickere, pe când Facebook le oferă gratuit. Mai mult, aceste stickere cresc şi drept simbolurile de exprimare pentru tinerele generaţii, conform NYTimes.

„Este o reală frenezie să experimentezi cu ceea ce ar putea deveni viitorul mesageriei instant, cu noi modalităţi de expimare care merg dincolo de scris şi apăsat pe «trimite»“, a spus Benedict Evans, partener al companiei lui Andreessen Horowitz, un om care a investit foarte mult în reţele sociale şi servicii de mesagerie în ultimii ani. Snapchat, spre exemplu, a crescut prin dorinţa utilizatorilor de a fi spontani şi de a trimite mesaje efemere. Line a crescut prin stickere şi diverse alte servicii terţe comunicării, dar care se folosesc de aceasta.

Line a devenit parte a unei infrastructuri comunicaţionale. Acum, trebuie să se întreacă la nivel global şi să demonstreze că aşa ar trebui să arate mesagerie. Kenichi Sugai, analist pe tehnologie al companiei Speeda din Japonia

Exemplu de stickere din Facebook Messenger

image

În Europa şi America de Sud, WhatsApp domină. În Asia, aplicaţii ca Line şi WeChat domină, dar în Statele Unite încă e o luptă deschisă, cu un avantaj pentru Facebook, Apple şi WhatsApp. Boris Wertz, fondator Version One Ventures, consideră că reţeta succesului pentru asiatici stă tocmai în experienţa mai bogată pe care o oferă, doar că trebuie puţin adaptată culturii occidentului.

„Multe platforme asiatice oferă o experienţă de comunicare mai bogată, mai profundă şi cred că au un potenţial foarte mare în viitor. Dar e cam greu să le treci direct în altă cultură. Line se bazează mult pe stickere şi emoticoane, nu poţi folosi toate astea în cultura americană“, a declarat Wertz pentru NY Times. În Japonia, oamenii sunt şi fani ai lucruri mici, drăgălaşe, jucăuşe. Ryoko Morishima, expert social media, susţine că afirmaţiile prin stickere au şi o anumită lejeritate. „E mai uşor când spune ceva un urs“, explică el.

[<a href="//storify.com/razvanbaltaretu/afl-mai-multe-despre-stickerele-de-pe-facebook" target="_blank">View the story "Află mai multe despre stickerele de pe Facebook" on Storify</a>]

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite