2015 în telecom: Servicii netradiţionale, eficientizare, canale alternative de venituri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

2015 se anunţă a fi un an extrem de bogat pentru operatorii telecom, atat in Romania, cat si pe plan global. Ponderea serviciilor non-traditionale din totalul afacerilor companiilor va continua sa creasca, operatorii vor trebui sa isi eficientizeze si mai mult operatiunile si sa formeze aliante, alteori foarte improbabile, pentru a concura mai eficient.

Practic, ne mai despart doar cinci ani pana cand mare parte dintre predictiile analistilor pentru anul 2020 trebuie sa se implineasca:

- In 2020 vom vorbi deja de 5G in randul populatiei;

- 2G va disparea complet pana in 2020

- Conexiunile mobile M2M (machine to machine, sau “Internet of things” – n.r.) vor atinge 2 miliarde pana in 2020;

- Smartphone-urile vor atinge o cota de 66% din totalul telefoanelor mobile, la nivel global; In Romania, penetrarea smartphone-urilor a depasit 30% anul trecut. 

- Cantitatea de date transferate prin mobile va fi fara precedent, acest lucru insemnand atat provocari cat si oportunitati pentru operatorii telecom.

2015 va insemna in primul rand cresterea veniturilor provenite din servicii netraditionale; in medie, conform GfK, acestea vor insemna 8,1% din totalul veniturilor din servicii ale operatorilor telecom, pe plan global. Operatorii telecom majori din Romania vor intra din ce in ce mai agresiv pe segmente non-traditionale – IPTV si VOD, Mobile TV, Mobile Advertising, Jocuri pe terminale mobile, Public cloud computing, insa mult timp de acum incolo principalele generatoare de profit vor ramane “traditionalele” servicii de voce, broadband, Internet mobil, SMS/MMS si alte Mobile Data, Enterprise Voice, Enterprise Data. Per total, la nivel global, EBITDA din servicii netraditionale va fi de 4% din serviciile telecom in 2015.

Operatorii telecom vor cauta sa gaseasca canale alternative de crestere a veniturilor – cloud computing-ul si serviciile IT sunt poate cele “mai la indemana”, dar si servicii M2M, mobile marketing si advertising si plati mobile. Serviciile cu valoare adaugata, premium, vor incepe cel mai probabil sa creasca in popularitate si in Romania.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite