Site-urile mobile, o necesitate. Câţi români cumpără de pe tablete
0Procentul persoanelor care cumpără online folosind tableta s-a triplat în ultimul an, 16,9% dintre clienţii de pe internet folosind astfel de dispozitive, în timp ce utilizarea telefoanelor inteligente (smartphones) în procesul de achiziţie a urcat cu aproape 5 procente până la 19,2%, arată un studiu realizat de compania de cercetare de marketing Daedlaus Millward Brown în luna februarie a acestui an.
Astfel, aproape 1 din 5 cumpărători online (16,9%) a utilizat tableta pentru a face cel puţin o achiziţie online în ultimele 6 luni. Creşterea este spectaculoasă faţă de anul trecut, când procentul acestora se ridica la 4,8%.
Avansul a fost determinat mai ales de faptul că tot mai mulţi români folosesc tablete, 35% dintre persoanele care fac cumpărături online deţinând un astfel de dispozitiv, în creştere de aproape trei ori faţă de anul trecut (13%). Odată cu creşterea numărului de tablete a crescut semnificativ şi utilizarea lor pentru achiziţii online. Practic, în ultima jumătate de an, 29% dintre cumpărătorii online au folosit tableta pentru a se informa despre produse sau servicii, în creştere de la 10% anul trecut.
De asemenea, numărul de clienţi online care deţin smartphone-uri este şi el în creştere semnificativă, de la 44% în 2013 la 58% în 2014. Însă smartphone-urile sunt utilizate mai mult decât anul trecut, în special pentru informare (42% anul acesta faţă de 35% în 2013).
Cea mai mare parte a celor care cumpără online utilizează laptopuri sau calculatoare desktop, 86% dintre cei care au făcut cel puţin o achiziţie online în ultimele 6 luni folosind aceste terminale.