Românul care ne-a arătat de ce merită să plăteşti pentru muzică, nu doar s-o furi, vorbeşte despre succesul ideii sale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sergiu Biriş este un om de succes din România. A vândut către Facebook o afacere de câteva sute de milioane de dolari, iar în România a creat „YouTube de România“ şi un serviciu prin care asculţi muzică oricând vrei. Acest serviciu, Zonga, împlineşte acum doi ani.

Din 2012, o mână de români plătesc muzica pe care o ascultă. N-o deţin, ci doar o ascultă prin Zonga, un serviciu pornit de Sergiu Biriş după ce a avut succes cu Trilulilu. Zonga a împlinit doi ani în octombrie şi am ajuns să vorbesc cu fondator despre viitorul serviciului şi lecţiile învăţate până acum.

Am ajuns anul trecut la biroul lui Sergiu Biriş urcând cam 10 minute o stradă. Aveam să aflu atunci că există şi altă rută mai comodă. Anul acesta am luat un taxi şi am ajuns pe un drum mai bun. Parcursul Zonga, ca al oricărui startup, ar putea fi sintetizat astfel: e greu la început, dar dacă rezişti drumul e mai bun. Acest serviciu care presupune că plăteşti conţinutul părea un pariu inutil în 2012. Acum, doi ani mai târziu, piaţa de streaming a crescut. Peste trei ani nu-i exclus să discutăm despre Zonga din Bulgaria, Ungaria sau alte ţări din regiune.

„Pentru Zonga, în ultimul timp, e din ce în ce mai bine. Am început şi noi să învăţăm ce e în piaţă, după trei ani de când ne-a venit idee, la început pornind mega optimist. Totuşi, dacă nu porneam aşa, nu porneam deloc“, îmi spune Sergiu Biriş, director şi fondator Zonga. Pe fundal se aude muzică din televizorul său Smart pe care are instalată aplicaţia Zonga. O mai are şi pe telefon, iar serviciul poate fi accesat şi pe web.

Ne uităm la alte ţări, la ce potenţial există şi dacă merită să ducem serviciul acolo. Sergiu Biriş, fondator Zonga

Muzica prin streaming nu mai este a ta, nu mai este „prinsă“ de CD şi nici n-o cumperi „la bucată“ prin iTunes sau alte servicii. Este într-un loc, nu te interesează unde, pe nişte servere, iar tu vrei doar să ai acces. Plăteşti pentru acest acces, de oriunde şi oricând, iar confortul este ceea ce câştigi. Sergiu Biriş nu inventează apa caldă, proiecte ca Zonga sunt de câţiva ani în afară, dar acesta are câteva atuuri, cum ar fi că ştie gusturile publicului est-european.

„Ne uităm la alte ţări, la ce potenţial există şi dacă merită să ducem serviciul acolo. În primă fază ne uităm la această zonă, Europa de Est. Eu văd acest serviciu ca un diferenţiator şi ca un avantaj faţă de serviciile din Vest. Acelea sunt concentrate pe Marea Britanie, pe Germania, Statele Unite ale Americii, unde sunt bani mai mulţi şi utilizatorii sunt mai deschişi. Pieţele de aici sunt greu de înţeles, au multe particularităţi. Mai mult, serviciile mari sunt interesate de imaginea de ansamblu, dar piaţa şi oamenii din zona asta au caracteristicile lor“, explică Biriş. Printre aceste „caracteristici“ se numără şi slaba deschidere a oamenilor de a plăti electronic sau de a plăti conţinutul.

<a href="http://playtech.ro/2014/zonga-sergiu-biris-trilulilu-music-streaming/" target="_blank" rel="nofollow">Află totul despre Zonga de la Playtech</a>

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite