Internetul celeilalte generaţii: cum sunt online cei mai mari fani ai televizorului
0Tinerii n-au o problemă cu a se adapta noilor tehnologii, dar ce fac cei trecuţi spre a treia vârstă? Un studiu ne oferă o imagine de ansamblu.
O cercetare realizată de Kaspersky Lab şi B2B International ridică semne de întrebare în legătură cu siguranţa persoanelor cu vârste de peste 55 de ani în mediul online. Rezultatele studiului, reunite în raportul „Maturi şi mai înţelepţi? O privire asupra ameninţărilor cu care se confruntă persoanele de peste 55 de ani în mediul online“ demonstrează că această categorie de vârstă poate acţiona imprudent în mediul online şi cade adesea pradă fraudelor. Astfel, vedem cum acţionează pe web cei mai mari fani ai televiziunilor.
Studiul a vizat 12.546 de utilizatori de internet din toată lumea şi arată că generaţia în vârstă este o ţintă atractivă pentru infractorii cibernetici. Când sunt online, mulţi dintre cei de peste 55 de ani fac cumpărături, intră în contul de online banking şi iau legătura cu cei dragi, fără să se protejeze de acţiunea infractorilor cibernetici.
În ciuda faptului că această categorie de vârstă tinde să-şi instaleze un program de securitate pe computere, este mai puţin probabil să-şi protejeze şi dispozitivele mobile sau să-şi schimbe comportamentul în mediul online, pentru a fi în siguranţă.
Cu persoanele în vârstă, ţepele merg bine şi online
Seniorii folosesc setări stricte de confidenţialitate în social media şi în browserele lor mai puţin decât alte categorii de vârstă (30% versus 38%). De asemenea, este mai puţin probabil ca aceştia să folosească funcţiile de securitate pe care le au dispozitivele lor (cum ar fi localizarea dispozitivului) sau VPN (28% şi 10%, comparativ cu 42% şi 16%, dintre utilizatorii de toate vârstele).
Ei folosesc internetul pentru comunicarea cu cei dragi – 94% din persoanele de peste 55 de ani trimit mailuri cu regularitate. De asemenea, folosesc mediul online pentru a rezolva diverse probleme cotidiene. Acest grup tinde într-o mai mare măsură să facă tranzacţii financiare pe internet: 90% din ei fac cumpărături şi tranzacţii bancare online (comparativ cu o medie de 84% din utilizatorii din toate categoriile de vârstă).
Cu toate acestea, doar jumătate dintre persoanele de peste 55 de ani (49%) sunt îngrijorate de riscurile existente atunci când cumpără produse online, iar vasta majoritate (86%) nu crede că ar putea fi o ţintă pentru infractorii cibernetici. Patru din zece persoane (40%) s-au pus în pericol, făcând publice informaţii financiare (comparativ cu 15% din toate categoriile de vârstă).
Lipsa lor de experienţă în mediul online face persoanele cu vârste de peste 55 de ani mai vulnerabile. Prin urmare, această generaţie este deseori victima infractorilor cibernetici. Potrivit unui raport, 20% din utilizatorii de internet, în ansamblu, au rude mai în vârstă care s-au confruntat cu un program malware, iar 14% au astfel de rude care au căzut victime unor false tombole online. În plus, 13% au rude mai în vârstă care au făcut publice prea multe informaţii personale în mediul online, iar rudele a 12% au căzut pradă unei escrocherii online, au văzut conţinut nepotrivit sau explicit, sau au comunicat cu străini periculoşi în mediul online.