Google înregistrează o victorie în faţa Apple şi Facebook: confirmă achiziţia unei aplicaţii dorite de cei doi rivali

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google confirmă achiziţia companiei Waze. Este, în primul rând, un triumf în faţa rivalilor Apple şi Facebook, iar mai apoi este o formă de a-şi fortifica aplicaţia Google Maps.

Google tocma şi-a întărit cu fundal social aplicaţia Google Maps. Waze este una dintre cele mai bune aplicaţii ale anului 2012, iar acum ajunge pentru mai mult de 1,3 miliarde în posesia acestui gigant online, se arată pe blogul oficial al companiei Google. Pentru Waze au fost zvonuri că atât Facebook şi Apple, cât şi Microsoft ar vrea să înainteze o ofertă.

Primele informaţii despre această achiziţie au venit de la un ziar din Israel, ţară în care a fost dezvoltată această aplicaţie de localizare, dar detaliile erau cam puţine. Acum, anunţul oficial înlătură orice suspiciune. Google afirmă că nu va îngloba Waze în propria sa strategie, ci această companie îşi va continua dezvoltarea de la sediul din Israel.

În februarie, Waze avea aproximativ 40 de milioane de utilizatori. Această achiziţie a Google este similară cu cea făcută de Facebook anul trecut cu Instagram. Totuşi, pentru divizia de localizare a Google Waze se va dovedi o aplicaţie mai utilă decât a fost Instagram pentru Facebook în ultimul an, integrarea acelei reţele sociale a imaginilor nefiind încă finalizată.

De ce a cumpărat Google această companie (şi pentru atâţia bani)? Carolina Milanesi, analist tehnologic la Gartner, a declarat pentru The Verge că dintr-o anumită teamă a gigantului online, a fost o mişcare strategică. „Google nu avea să lase această companie vreunuia dintre rivalii Apple sau Facebook. Vor să continue să fie lideri în livrarea de servicii de localizare, iar astfel sunt cu un pas înainte“, a adăugat Milanesi.

Ce este Waze şi de ce contează?

Google se concentrează tot mai mult pe ceea ce numeşte „straturi sociale“ - adică urmăreşte să adune cât mai multe informaţii despre utilizatori pentru a contextualiza cât mai multe date, iar serviciile sale să ofere cele mai bune răspunsuri. Waze aduce stratul social în aplicaţia de hărţi, Google Latitude a eşuat în urmă cu câţiva ani.

Waze este o aplicaţie care te ajută să găseşti traseul potrivit, dar are şi o puternică implicare socială. Comunitatea celor câteva zeci de milioane de utilizatori este foarte activă şi sunt distribuite tot felul de informaţii despre condiţii de trafic. Spre exemplu, în 2012 şoferii care au folosit Waze au oferit 90 de milioane de raportări şi au condus aproximativ 9,5 miliarde de kilometri. 

Până acum, Waze s-a susţinut financiar prin strângere de fonduri, ultima aducându-i 67 de milioane de dolari. Iar acel număr de utilizatori este aşteptat să crească până la aproape 70 de milioane în următorul an. Iar Google va spori mai mult numărul de utilizatori prin simpla sa achiziţie, garantează astfel pentru aplicaţie.

Nu este vorba de a oferi direcţii de mers. Este vorba de a şti unde eşti, cu cine eşti, aducând localizarea şi socializarea într-un singur loc, iar astfel devine o aplicaţie puternică, dar şi uşor de monetizat. Astfel, se mulează perfect pe modelul de afacere al Google. Carolina Milanesi

Vrem să discutăm cu voi, „Adevărul Tech“ este şi pe Facebook.

Află mai multe despre Waze şi interesul pentru această aplicaţie:

Google vs. Facebook, o nouă întrecere între giganţi s-ar putea da pentru serviciul de localizare Waze

Facebook ar putea trece la un nou nivel prin cumpărarea celei mai bune aplicaţii mobile din 2012: Waze

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite