Debutul Netflix în România i-a adus audienţă mare, dar nu înseamnă şi succes

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În ianuarie, Netflix debuta în România. În această primă lună a strâns o audienţă de două ori mai mare decât serviciul loca concurent.

Netflix a avut în luna ianuarie 2016 un număr de 163.637 de utilizatori pe PC din România, dublu faţă de serviciul online similar deţinut de Pro TV cu denumirea voyo.ro (63.037 pe PC, 88.255 vizitatori în total cu accesări din tabletă şi mobil), potrivit Media Expres, citând un studiu realizat de Gemius. Netflix a avut în aceeaşi lună – când a făcut disponibil serviciul de distribuţie de conţinut online şi la noi în ţară - o răspândire pe Internet de 2,2% faţă de voyo.ro, care a ajuns la 0,85%.

Măsurarea audienţei pentru Netflix nu a continuat însă şi în lunile următoare, tocmai când a intrat în perioada de plată a abonamentului. Gemius a monitorizat în continuare Netflix, dar traficul nu a fost suficient pentru a permite o concluzie statistică. Nu spune nimeni că Netflix nu se bucură de popularitate, dar nici costul serviciului nu e mic. Se prea poate ca entuziasmul primei luni să fi dispărut destul de repede. 

Spre comparaţie, în Polonia (cu o populaţie de 38,4 milioane faţă de 19,5 milioane în România), cifrele furnizate de Gemius pentru „Wirtualne Media” şi citate de broadbandtvnews.com au arătat un număr de 337.674 utilizatori reali în ianuarie 2016, cu un reach de 1,49%, în vreme ce în februarie numărul a scăzut la 73.666 de utilizatori reali, cu un reach de 0,34%. Audienţa Netflix în Polonia a înregistrat apoi o creştere în martie 2016, până la un număr de 160.618 utilizatori reali, cu un reach de 0,73%. Deşi nu sunt pieţe 1:1, se poate estima cam câţi români au mai rămas pe Netflix. 

Hai pe Facebook ca să ştii ce-i nou şi când nu eşti pe site!

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite