„Angry Birds“ la vârsta de 3 ani: NASA îi urează la mulţi ani, e pe toate platformele şi a devenit un fenomen cultural

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Păsările furioase“ au debutat pe micile ecrane de smartphone în 2009. FOTO Adevărul
„Păsările furioase“ au debutat pe micile ecrane de smartphone în 2009. FOTO Adevărul

Jocul „Angry Birds“ a debutat pe iOS, deci iPhone, pe 11 decembrie 2009. Au trecut trei ani, iar produsul Rovio a ajuns pe toate platformele populare şi personajele din el au devenit celebre. Între timp, compania a lansat mai multe versiuni ale jocului, împreună cu câteva titluri noi.

În „Angry Birds“ trebuie să lansezi diverse păsări, personalizate prin culori şi aptitudini, către structurilor porcilor care le-au furat ouăle. Pe măsură ce avansezi în joc, dificultatea creşte şi păsările învaţă diverse trucuri. Cea mai nouă versiune a jocului se numeşte „Angry Birds Star Wars“, iar personajele din acesta împrumută câteva trăsături ale celor din franciza celor de la Lucasfilm.

Rivalii „păsărilor furioase“ au primit propriul joc, sub forma „Bad Piggies“ lansat anul acesta. Însă nu s-a ridicat la nivelul primului titlu. De fapt, s-a bucurat de popularitate înainte şi puţin după lansare, dar nu a reuşit să capteze publicul. Poate şi pentru că acţiunea nu mai e aceeaşi, ci trebuie să construieşti diverse vehicule pentru porci.

Înainte de „Bad Piggies“ a fost „Amazing Alex“, titlu care, în afară de faptul că e produs de Rovio, nu are nimic în comun cu „Angry Birds“. Şi acesta presupune aranjarea diverselor elemente de decor pe care le ai la dispoziţie pentru a avansa. Acţiunea se desfăşoară în camera lui Alex şi ai la dispoziţie lucruri ca o minge de fotbal, baloane sau foarfece. Acesta a fost puţin mai popular decât „Bad Piggies“, ajungând în top în primele 24 de ore.

În luna mai, „Angry Birds“ a depăşit pragul de un miliard de descărcări, jumătate dintre acestea fiind făcute în ultimele şase luni premărgătoare momentului. Iar jocul nu este străin nici de România, Samsung organizând pe 1 decembrie finala naţională a campionatului. Premiile au fost date de producătorul sud-coreean, iar câştigătorul a reuşit un scor de peste un milion de puncte. Mai mult, jocul a folosit televizoare Smart TV, astfel că păsările au trebuit controlate prin gesturi şi nu atingeri, ca pe un ecran tactil de smartphone sau tabletă.

Cadouri la aniversare

Jocul o avea trei ani, dar încă nu a fost uitat de Rovio. Ultima actualizare aduce câteva niveluri noi de joc şi un caracter nou, Pink Bird (pe numele ei, Stella). Aceasta a fost introdusă mai întâi în „Angry Birds Seasons“, iar acum ajunge în titlul mare. Pachetul „Birdday Party“ beneficiază de 15 niveluri noi.

image
image

Popularitatea „Angry Birds“ a ajuns atât de mare, încât o băutură pe care figurează caracterele din joc este mai bine vândută în Finlanda decât produsele Coca-Cola şi Pepsi. Iar compania a deschis şi un parc tematic în Finlanda, cu ţări ca Marea Britanie, SUA şi China deja pe lista Rovio pentru astfel de locuri de distracţie. Acest proiect calcă pe urmele deja consacratelor parcuri Disneyland. 

Şi în amintirea jocului „Angry Birds Space“, NASA a publicat un mesaj pe Twitter prin care le urează la mulţi ani păsărilor din curtea Rovio. Iar odată cu zborul spre Marte al roverului Curiosity, jocul a căpătat un nivel dedicat planetei roşii.

image

Un joc longeviv şi profit pe măsură pentru Rovio

Rovio este unul dintre cei 25 de dezvoltatori care îşi împart profitul care vine din aplicaţiile plătite. Iar multe dintre jocurile sale sunt gratuite pe Android şi au preţ, în general, pe platformele pe care oamenii sunt mai dispuşi să le cumpere, cum ar fi iOS sau Windows Phone. Astfel, 120 de milioane de dolari au fost împărţiţi, în 2012, între 25 de companii.

Rovio are, potrivit „The Register“, opt versiuni diferite ale „Angry Birds“ în Play Store şi alte câteva titluri independente de franciză. Dar concurează cu grei ai industrie ca Electronic Arts care are 962 de jocuri pentru iOS. Totuşi, aceste cifre arată că nu trebuie să fii un nume în industria jocurilor video pentru console şi PC-uri pentru a te remarca pe dispozitivele mobile.

Alte cifre, prezentate de „BGR“, arată că Rovio a fost numărul 1 în SUA în ceea ce priveşte descărcarea jocurilor sale şi profitul obţinut de pe urma acestora. În 2011, finlandezii au avut un venit de 106 milioane de dolari, o creştere de 963% faţă de 2010 când au reuşit să adune „doar“ 10 milioane de dolari.

La final de 2012, „Angry Birds“ este pentru browser, pentru Windows, Windows Phone, Android, iOS, MeeGo, Symbian, Mac OS. Practic, oriunde sunt utilizatori şi există cerere, jocul a ajuns. Are una dintre cele mai largi răspândiri şi personajele pot fi cumpărate ca jucării de pluş şi desene pe tricouri.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite