VIDEO Maşina pe hidrogen iese la şosea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din 2012, vehiculul propulsat de motoare electrice, care foloseşte hidrogenul drept combustibil, va fi testat în Marea Britanie. Compania Riversimple ia în calcul construirea unei fabrici care ar putea produce circa 5.000 de astfel de vehicule pe an.

În premieră, o maşină electrică va fi testată pe drumurile publice din Marea Britanie începând din 2012. Automobilul cu două locuri, conceput şi construit de o mică firmă pe nume Riversimple, foloseşte, pentru a pune în mişcare cele patru motoare ale sale (câte unul pentru fiecare roată), energia electrică dezvoltată de o aşa-numită „pilă de combustie" cu hidrogen.

Mai citeşte şi:

Nissan Leaf s-a vândut ca pâinea caldă în SUA

Acest gaz nu este ars, cum s-ar putea crede, ci reacţionează cu oxigenul în interiorul unităţii, fără a produce niciun fel de noxe, ci doar apă pură şi o cantitate mică de căldură, scrie „The Daily Mail".

Alimentarea, o problemă

Din primăvara anului 2012, 30 de astfel de maşini vor fi testate în comitatul Leicester din Anglia pentru o perioadă de 12 luni, un alt test similar, care urmează să aibă loc în Oxford, fiind de asemenea planificat. Deocamdată, principala problemă este identificarea amplasamentelor pentru pompele de hidrogen unde se va face realimentarea.

Dacă testele vor avea succes, compania Riversimple ia în considerare construirea unei fabrici care ar putea produce circa 5.000 de astfel de vehicule pe an. În cazul în care toate merg conform planurilor, în 2015 producătorul ar putea lansa o versiune cu patru locuri a maşinii.

Vândute doar în leasing

Spre deosebire de o maşină convenţională, aceste automobile vor fi vândute doar în sistem leasing, viitorii proprie­tari urmând să plătească în jur de 240 de euro lunar, plus încă 20 de eurocenţi pentru fiecare milă parcursă (aproximativ 1,6 km).

Dezvoltarea acestui automobil a costat până acum peste 3,6 milioane de euro, iar producătorul caută o finanţare de circa 24 de milioane de euro pentru a trece la producţia de serie. Proiectul este sprijinit de familia lui Ernst Piech, fondatorul dinastiei care conduce concernul german Volkswagen.

Date tehnice

Lungime: 2,6 metri

Lăţime: 1,44 metri

Înălţime: 1,37 metri

Greutate: 350 kg

Viteza maximă: 80 km/h

Acceleraţie: 0-50 km/h: 5,5 secunde

Autonomie: 386 km

Consum (echivalent benzină): 1 litru la circa 128 km

Motor: patru, câte unul pentru fiecare roată, cu transmisie directă

Putere: 6 kW (aproximativ egalul a trei ibrice electrice)

Frâne: „regenerative", energia degajată la frânare fiind stocată şi utilizată ulterior la propulsie

Emisii: apă pură

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite