VIDEO Maşina pe hidrogen iese la şosea
0Din 2012, vehiculul propulsat de motoare electrice, care foloseşte hidrogenul drept combustibil, va fi testat în Marea Britanie. Compania Riversimple ia în calcul construirea unei fabrici care ar putea produce circa 5.000 de astfel de vehicule pe an.
În premieră, o maşină electrică va fi testată pe drumurile publice din Marea Britanie începând din 2012. Automobilul cu două locuri, conceput şi construit de o mică firmă pe nume Riversimple, foloseşte, pentru a pune în mişcare cele patru motoare ale sale (câte unul pentru fiecare roată), energia electrică dezvoltată de o aşa-numită „pilă de combustie" cu hidrogen.
Mai citeşte şi:
Nissan Leaf s-a vândut ca pâinea caldă în SUA
Acest gaz nu este ars, cum s-ar putea crede, ci reacţionează cu oxigenul în interiorul unităţii, fără a produce niciun fel de noxe, ci doar apă pură şi o cantitate mică de căldură, scrie „The Daily Mail".
Alimentarea, o problemă
Din primăvara anului 2012, 30 de astfel de maşini vor fi testate în comitatul Leicester din Anglia pentru o perioadă de 12 luni, un alt test similar, care urmează să aibă loc în Oxford, fiind de asemenea planificat. Deocamdată, principala problemă este identificarea amplasamentelor pentru pompele de hidrogen unde se va face realimentarea.
Dacă testele vor avea succes, compania Riversimple ia în considerare construirea unei fabrici care ar putea produce circa 5.000 de astfel de vehicule pe an. În cazul în care toate merg conform planurilor, în 2015 producătorul ar putea lansa o versiune cu patru locuri a maşinii.
Vândute doar în leasing
Spre deosebire de o maşină convenţională, aceste automobile vor fi vândute doar în sistem leasing, viitorii proprietari urmând să plătească în jur de 240 de euro lunar, plus încă 20 de eurocenţi pentru fiecare milă parcursă (aproximativ 1,6 km).
Dezvoltarea acestui automobil a costat până acum peste 3,6 milioane de euro, iar producătorul caută o finanţare de circa 24 de milioane de euro pentru a trece la producţia de serie. Proiectul este sprijinit de familia lui Ernst Piech, fondatorul dinastiei care conduce concernul german Volkswagen.
Date tehnice
Lungime: 2,6 metri
Lăţime: 1,44 metri
Înălţime: 1,37 metri
Greutate: 350 kg
Viteza maximă: 80 km/h
Acceleraţie: 0-50 km/h: 5,5 secunde
Autonomie: 386 km
Consum (echivalent benzină): 1 litru la circa 128 km
Motor: patru, câte unul pentru fiecare roată, cu transmisie directă
Putere: 6 kW (aproximativ egalul a trei ibrice electrice)
Frâne: „regenerative", energia degajată la frânare fiind stocată şi utilizată ulterior la propulsie
Emisii: apă pură