5 obiceiuri care îţi afectează creierul

5 obiceiuri care îţi afectează creierul

Petrecerea timpului liber în faţa unui ecran şi sedentarismul afectează sănătatea creierului.

Sedentarismul şi consumul de băuturi alcoolice îţi cresc riscul de boli neurologice, dar nu sunt singurii factori  care le pot declanşa.

Ştiri pe aceeaşi temă

Renunţi adesea la masa de dimineaţă

Micul dejun este cea mai importantă masă de peste zi. Dacă începi să-ţi faci un obicei din a nu mânca nimic până la prânz, nivelul de zahăr din sânge scade foarte mult. După ce te-ai odihnit peste noapte, ai nevoie să mănânci. În caz contrar, creierul nu primeşte substanţele nutritive necesare şi, pe termen lung, pot apărea probleme de sănătate.

Dormi doar câteva ore pe noapte

Lipsa de odihnă sau un somn de o durată prea scurtă îţi pot afecta sănătatea, forma fizică, starea de spirit. În timpul somnului, creierul stochează informaţii,  amintiri, se dezvoltă, în cazul copiilor, face conexiuni după evenimentele negative, pentru luarea celor mai bune decizii pe viitor. Prin odihnă, întregul corp se regenerează, se eliberează de tensiuni, de stres.

Faci exces de dulciuri

Zahărul se ascunde în multe dintre alimentele pe care le alegem zilnic. Dacă la acestea adăugăm unele foarte dulci, ca deserturile, mai ales pe acelea cumpărate aportul de zahar este foarte mare. Consumul în exces influenţează negativ sistemul imunitar şi în special procesul de asimilare a substanţelor nutritive, unele dintre ele esenţiale pentru creier, precum vitaminele E, B12 şi D3, antioxidanţi, acizi graşi esenţiali (Omega-3). Nu poţi renunţa la dulciurile rafinate? Mănâncă puţină ciocolată amăruie, bogată în antioxidanţi de care creierul are nevoie.

Află pe Clicksanatate.ro ce obiceiuri previn apariţia bolilor neurologice!

Cele mai frecvente boli ale sânilor

TEST. Eşti uşor de manipulat?

citeste totul despre: