Ce vor tinerii din generaţia Y de la un loc de muncă: program de lucru flexibil şi un pachet salarial complex şi motivant

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii din generaţia Y, născuţi în perioada 1989 - 2000, susţin că vor un program de lucru flexibil şi solicită acest lucru încă de la interviul de angajare în anumite domenii. Pe lângă asta, ei cer un pachet salarial motivant şi o serie de beneficii, între care abonamentul la sală şi o asigurare medicală la operatorii privaţi de sănătate.

Mai exact, tinerii sunt de părere că noţiunea de pontaj sau program fix la birou reprezintă pentru ei un fel de constrângere a activităţii, subliniază un comunicat al companiei Smartree.

Potrivit sursei citate, nu salariul este cel mai important pentru tinerii născuţi în perioada 1989 - 2000 atunci când optează pentru un anumit loc de muncă. Tocmai din acest motiv, ei sunt dificil de abordat de către angajatori.

Vor să promoveze cât mai repede

În plus, tinerii din generaţia Y doresc să promoveze cât mai repede, fără a parcurge toate etapele de evoluţie profesională.

„În acelaşi timp, îşi manifestă dorinţa de a dezvolta abilităţi de lideri şi sunt cu un pas în faţă comparativ cu generaţia anterioară, datorită familiarităţii Internetului şi a canalelor de socializare online, cu care practic au crescut”, arată Raluca Peneş, coordonator de resurse umane la Smartree.

Iar din acest punct de vedere, tinerii sunt mai informaţi cu privire la companiile care se află pe piaţă. Ba mai mult, ei sunt mai comunicativi şi mai creativi decât generaţiile anterioare, arată Peneş, adăugând că tinerii sunt deschişi la noi provocări dar şi că se implică în proiecte pentru care nu sunt pregătiţi profesional.

Asigurarea medicală şi abonamentul la sală, la loc de cinste

„Pe de o parte, pentru ei ideea de echilibru ocupă un loc de cinste, timpul liber şi posibilitatea de a practica hobby-urile fiind foarte importante. Pe de altă parte, îşi doresc să lucreze în companii cu a căror cultură şi valori să se poată identifica, pentru a simţi că efortul lor are un sens. De aceea, companiile angajatoare trebuie să aibă în vedere mai multe aspecte în strategia lor de recrutare”, a subliniat Peneş.

Potrivit specialistului în resurse umane, tinerii din generaţia Y au nevoie de un pachet salarial complex şi motivant, care să includă şi beneficii.

„În afară de salariu, tinerii îşi doresc multe alte beneficii, precum asigurare medicală, abonament la o sală de sport, zile libere, carduri de reducere. Ei întreabă chiar în cadrul primului interviu de recrutare care sunt beneficiile asigurate de compania respectivă”, conchide oficialul Smartree.
 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite