Băsescu: Nu e departe ziua în care voi face plângere penală pe numele lui Ponta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Traian Băsescu a fost întrebat, luni, la B1TV, dacă se gândeşte să facă plângere penală împotriva premierului, pentru corupţie şi abuz în serviciu, el spunând că „nu este departe ziua“ şi că a cerut deja unui grup de jurişti să vadă dacă şeful Guvernului poate răspunde în faţa legii.

Despre războiul din USL

Guvernul funcţionează cu măsuri care deja încalcă Constituţia, deci avem trei miniştri care şi-au depus demisia. Miniştrii deja nu mai vin la şedinţe, dar este un nou abuz tip Victor Ponta, plagiator de altfel. El are Monitorul Oficial în mână şi nu publică revocarea miniştrilor. Suntem în stilul de a guverna neconstituţional al lui Ponta. El crede că Guvernul funcţionează ca şi doctoratele, prin falsuri. Cred că face o mare greşeală nelăsând să se funcţioneze instituţional. Practic, trebuia să fie miniştri interimari dintre membrii Cabinetului.

Este nepermis ca într-un stat democratic să ştii dacă un ministru este sau nu este. Ei nu mai au niciun fel de autoritate în ministere, după ce şi-au anunţat demisia. Ministrul este ordonator principal de credite. Oamenii au demisionat şi nu mai vin la serviciu.Crin Antonescu şi Ponta sunt politicieni necopţi.

Despre proiectul de revizuire a Constituţiei:

Să facem poza corectă, eu am minuta CCR. Aceasta nu este încă Hotărârea Curţii, ea trebuie elaborată, pentru că toate aceste puncte de vedere trebuie explicate pentru a se putea pune în aplicare. Care e capcana? Nu sunt 26, sunt 85 de recomandări făcute de Curte prin vot majoritar sau unanim. Să ne înţelegem, 26 sunt articolele care încalcă limitele revizuirii, dar ei au 85 de articole care trebuie modificate. Au produs la modificare 128, din care 85 trebuie refăcute. E lipsă de profesionalism.

În rest, 29 nu sunt în limbaj constituţional. La fel de bine puteau să le scrie şi nişte băieţi care stau în Piaţa Chibrit şi fac trafic de etnobotanice.

Cred că putem scrie încă de pe acum pe această tentativă de revizuire: eşec. Ei se vor mai agita, dar nu vor putea să-şi atingă obiectivele. Unul din obiective era legat de desemnarea premierului prin automatism, ceea ce nu e posibil într-o democraţie.

Până şi pe minută scrie că este definitivă şi general obligatorie, darămite Hotărârea care va fi publicată în Monitorul Oficial. După ce se fac modificările care sunt obligatoriu a fi făcute la această etapă, CCR se autosesizează cu sau fără voia Parlamentului, e obligată. Dacă ar intra proiectul în referendum fără avizul final al CCR, degeaba se face referendum.  Nu va fi validat şi dacă face 55%. Este eşecul USL, Crin Antonescu nu are pregătirea necesară.

Despre Ponta şi Antonescu:

Dacă aţi observat, ei alternează. Când Ponta îl acuză pe Antonescu de colaborare cu mine, când invers. Realitatea este că amândoi sunt toxici pentru România. 

Eu pot avea în atenţie atitudinea politică a unuia sau altuia. Crin Antonescu atunci când se odihneşte nu mă stimulează la nicio luare de poziţie.   Afirmam că domnul premier este corupt şi îi demonstram asta. E trafic de influenţă. Nu am dovezi, am spus că nu am dovezi, dar traficul de influenţă este element de corupţie puternică. Acolo, baronul Bunea Stancu a traficat influenţa să primească teren. Rompetrol, un alt act de corupţie. CFR Marfă, la fel, aduceţi-vă aminte ce presiuni făcea pe mine să validez licitaţia, să desemnez câştigătorul în CSAT.

Uitaţi-vă la preluarea în subordinea directă a premierului a Transgaz, a Transelectrica. Deocamdată, e fără precedent. Niciun prim-ministru nu şi-a luat companii în subordine directă. Cea mai concludentă dovadă de corupţie este crearea ASF, unde  e toată clientela PSD, PNL. Şi soţia lui Chiţoiu, consilierul premierului, soţul neînfricatei luptătoarei pentru dreptate Olguţa Vasilescu, nu mai vorbim de Radu Ruşanu.

Foarte posibil să fac plângere penală, nu doar pentru corupţie, şi pentru abuz în serviciu. Nu e departe ziua. Pentru decizii ale Guvernului, personale, minciună. Am cerut deja să văd dacă un astfel de premier poate răspunde în faţa legii. Am informaţiile pe care le vedeţi, nu m-am informat altfel. E limpede, de ce să ne ducem în sfera Serviciilor? Serviciile se ocupă cu siguranţa naţională, nu avem probleme de Servicii, ci de acţiune guvernamentală: abuzuri legislative, unele prin care serveşte clientela politică, deci are foarte multe. 

 Despre declaraţia lui Dan Voiculescu privind USL: 

 Crin Antonescu a înţeles ceva ce eu am înţeles acum 12 ani. A început şi el să înţeleagă anul ăsta, că cel mai mare risc este să te dai pe mâna unui corupt deţinător de mijloace mass-media. Era trustul lui Vântu şi al lui Voiculescu, plus Patriciu, toate trusturile erau împotriva mea. Eu nu am acceptat compromisul cu oameni ca Voiculescu, Vîntu. Voiculescu este un turnător de frunte, stăpânul lui Ponta, un om slab. 

Despre acordul USL pentru funcţia de preşedinte al Senatului:

Nu încercaţi să mă convingeţi că postul de preşedinte al Senatului era pentru Daniel Constantin. Era vizat Voiculescu, dar probabil după ce a văzut că se ţine după el Justiţia, a renunţat la postul de preşedinte al Senatului şi i l-a dat lui Antonescu. Voiculescu influenţează prea puternic chiar arhitectura politică a majorităţii. E nepermis să fii atât de slab încât să nu-l pui în colţişor, oricât te-ar toca el seara cu salariaţii. 

După ce l-a împins pe Ponta la separarea de Antonescu, la tentativa de separare. Eu cred că nu iese separarea. După ce l-a împins pe Ponta aici, a ţinut să îşi arate triumful şi toate datorită laşităţii oamenilor politici care nu au curaj să înfrunte campaniile mizerabile ale salariaţilor de la Antena 3. 

 Despre creşterea economică: 

Cei care au dubii să se uite cum s-a înregistrat căderea economică. În 2008, în trimestrul IV, a fost o cădere formidabilă din luna noiembrie. A fost o prăbuşire de vreo şapte procente. Cheltuiala pe care a făcut-o Tăriceanu a contribuit la diminuarea prăbuşirii, chiar dacă ne-a lăsat fără resurse în faţa crizei. Nu o spun politic, orice economist poate să confirme: ce s-a acumulat? Investiţii începute în timpul Guvernului Boc, care s-au achitat, investiţii industriale începute în 2011, 2012, care au început să funcţioneze în 2013, în trimestrul III-IV. Nimeni nu poate schimba faţa unei economii într-un an, e rezultatul unor decizii luate în 2009, în 2010.

Dacă luaţi exportul de autoturisme 2012-2013, e adevărat, 2013 a fost unul din cei mai buni ani, dar diferenţa dintre 2012 şi 2013 nu justifică o creştere de 5,1. În mod cert, 2013 a însemnat anul în care s-au finalizat investiţii care au început să producă, s-a decontat foarte mult la tronsoanele de autostradă începute în timpul lui Boc, ceea ce a adus 5 miliarde încasări de la UE. 

Despre electorată:

Indiferent ce spun unii şi alţii, duminică seara am discutat cu Fondul. Acum o săptămână. Stabilisem toate criteriile, eram mulţumit că recomandările CE erau incluse în acord, ceea ce ne apropie de atingerea obiectivelor pe agenda 2020. Lucrurile au evoluat negativ luni dimineaţa, când prima vizită a Fondului a fost la BNR, iar de acolo la Guvern. A fost o solicitare expresă a BNR şi a Guvernului. 

Sigur, artizanul a fost Florin Georgescu, dar reacţia mea nu a fost la acest tip de măsură pe care îl resping categoric. A fost legată de altceva. Observaţi goana lui Ponta de a subordona tot. Nu vreau ca BNR să ajungă la cheremul Guvernului. A fost criză grea în România şi nimeni nu şi-a permis niciodată spună BNR ce are de făcut. 

Vă mai spun că mai am un argument care mă îngrijorează. România, pentru a nu fi decuplată din statele din zona euro, a fost printre statele în avangarda aranjamentelor ca tot ce se stabileşte pentru zona euro să fie valabil şi pentru statele non-euro. 

De aceea am declarat la Consiliul din iunie, anul trecut, că România vrea să facă parte din Uniunea Bancară, pentru că 75-80% din băncile din România provin din zona euro. Nici până acum nu s-a mişcat ceva important, nu a venit acţiunea Guvernului şi a BNR care să spună: da, dorim să facem parte din Uniunea Bancară. 

 Măcar notificarea scrisă trebuia făcută. Sigur, aici există un risc şi rog bancherii să mă scuze dacă fac o afirmaţie nu tocmai plăcută, e un risc când intri în Uniunea Bancară.

Anul acesta au început testele la bănci, nişte teste severe pentru a constata soliditatea băncilor. Nu ştiu de ce avem această întârziere, lucrarea în linii mari e clară. 

Electorata nu ascunde altceva decât populism, numai că e un populism costisitor. Florin Georgescu a fost unul din artizani.  Aceasta este teama mea. Se poate întâmpla odată, dar nu aş vrea să se întâmple a doua, a treia oară să dea telefon premierul la prim-viceguvernator. Banca Naţională e independentă, face politica ei, se corelează cu BCE, nu cu Palatul Victoria. 

Despre Klaus Iohannis:

Iohannis poate fi un mare câştig pentru Schengen, pentru că, în calitate de ministru de Interne, va participa la JAI- Consiliul Justiţie şi Afaceri Interne-  iar la JAI, când se discută Schengen, merge ministrul de Interne. Iohannis ar fi un mare câştig în JAI pentru că vorbeşte în mod cert limba germană. 

Ar fi un câştig de limbă germană, susţinerea Germaniei ar fi foarte important.  Al doilea element, ştiţi că m-am opus desemnării lui ca premier, când s-a făcut la Grivco, la Voiculescu, de data asta se pare că a fost iniţiativa PNL. Consider că o pot susţine.

Un primar să nu credeţi că nu e obişnuit să dea dispoziţii sau că are complexe. Nu prea are complexe, are atribuţiuni, este legitim, nu cred că îi suflă în ciorbă generalii.

Despre discuţia cu preşedintele CE: 

Nu ştiu dacă vă aduceţi aminte, înainte de raport am fost la Bruxelles şi am solicitat ca raportul să nu mai fie amestecat: instituţii politice şi cele ale statului. Am rugat ca raportul să reflecte evoluţiile instituţiilor şi să fie capitol separat partea politică. Se vede clar că instituţiile funcţionează şi sunt în progres, fie că vorbim de ANI, DNA, Parchet. Pe de altă parte, la Parlament se constată riscul de instabilitate a legilor. 

Eu susţin acum, după ce vedem raportul separat, practic: fraţilor, Schengen este despre instituţii! Dacă acest raport menţionează că instituţiile funcţionează, care e rolul Parlamentului în spaţiul Schengen? Noi la frontieră ne comportăm ca un stat membru Schengen.Raportul pe Schengen este bun pentru România.  MCV ne arată politicul cu mari probleme. Electoratul nu i-a ales să schimbe Codul Penal. Nu i-a ales să pună acciză suplimentară pe combustibil. 

Despre atitudinea parlamentarilor britanici:

Politicienii sunt imorali nu doar în România. Dacă aţi urmărit declaraţia mea făcută alături de Barroso, asta am reproşat, că MCV a devenit un instrument pe care îl folosesc unele state în politica internă, o măciucă politică. Pe politicienii britanici nu o să-i educăm, cum nu reuşim să-i educăm nici pe ai noştri.  A fi proeuropean înseamnă a nu discrimina vreun popor din UE, dimpotrivă.

Aici, în mod clar, România trebuie să devină, după ce acest raport, extrem de consistentă în a susţine necesitatea intrării în Schengen, chit că în două faze. Altfel avem dreptul să ne simţim marginalizaţi. Moldova vrem să fie şi suverană, şi în UE, dar jocurile sunt încurcate, e o zonă în care nu mai avem nevoie de respingeri de la politruci occidentali. Nu avem ce face, decât diplomatic, nu putem lua la bătaie pe nimeni. 

Despre discuţia cu vicepreşedintele american Joe Biden: 

Tema principală a fost situaţia regională. Biden a vrut să ştie analiza noastră pe Ucraina, Rep. Moldova, sudul Balcanilor.  Regiunea pare a fi într-un cerc de instabilitate.Nu a fost subiect în discuţia cu vicepreşedintele Biden. Unul din semnalele date de Biden a fost legat de statul de drept. Stabilitatea instituţiilor e fundamentală, lucru pe care îl ştiu foarte bine, dar cred că în discuţie a încheiat cu acest subiect ca semnal pentru politicienii din România. 

În opinia mea, este o revenire a SUA în regiune, după ce au realizat că Europa nu a fost destul de eficientă. Semnalul a fost business, unde s-a constatat că Parteneriatul Estic, dacă pentru noi poate fi etichetat ca un succes, pe ansamblu pentru UE a fost un mare eşec prin întoarcerea cu 180 de grade a Armeniei.

Despre vizele pentru R. Moldova: 

Decizia devine efectivă la 20 de zile de la publicarea în jurnalul oficial al EU. La finalul lunii martie, procesul va fi încheiat,mai trec 20 de zile şi totul depinde de cât de rapid autorităţile de la Chişinău încep să emită paşapoarte biometrice. Eu zic că în iunie moldovenii circulă fără viză în UE. 

Despre pensiile private:

E o modalitate de a aduce ceva în plus la pensie, în afară de ce îţi dă statul pentru 40 de muncă.  În afară de pensia de la stat, mai primeşti o pensie privată şi îţi duci bătrâneţea mai bine. Naţionalizarea sistemului de pensii private a fost o soluţie bună.

 Despre viitorul politic al USL:

E clar că USL va rămâne, pentru că pierd amândoi. Ponta ar avea majoritate la limită, iar Antonescu dacă iese din Guvern, în 30 de zile nu mai e preşedintele PNL. Sunt condamnaţi să stea împreună şi să piardă împreună. Eu cred că Antonescu ar trebui sa aibă ca principal obiectiv ieşirea onorabilă dintr-o capcană pe care PSD i-a întins-o.

El a fost naiv dacă a crezut în ce i-a spus Ponta şi a fost naiv crezând că Ponta poate impune PSD să îl aibă candidat la prezidenţiale. Liberalii probabil se vor dumiri în toamnă, nişte oameni înfrânţi în ideile lor utopice, ideea că Băsescu e duşmanul. Le-aş dori să poată spune că au făcut cât am făcut eu pentru România. Inamicul termină mandatul pe 21 decembrie.

În PNL, mulţi sunt de stânga. Aduceţi-vă aminte cum a distrus Tăriceanu echilibrele macroeconomice de dragul PSD. El şi acum striga: vreau cu PSD! E om de stânga, oricât îl etichetează unii după papion. Stroe e de stânga, Quintus e de stânga, oricând s-ar fi pupat pe gură cu Iliescu decât cu Roman. 

Pe aceeaşi temă:

Traian Băsescu: Florin Georgescu este unul dintre artizanii „electoratei“. Nu vreau să sune Ponta ca să ceară BNR să bage sau să scoată lei pe piaţă  Florin Georgescu, prim-viceguvernator al Băncii Naţionale a României (BNR) a fost unul dintre artizanii „electoratei“, a afirmat preşedintele Traian Băsescu, într-o emisiune desfăşurată la postul B1 TV.

Băsescu, despre revizuirea Constituţiei: Puteau s-o facă şi băieţii din Piaţa Chibrit care fac trafic cu etnobotanice Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că proiectul de modificare a Legii fundamentale, în privinţa căruia Curtea Constituţională s-a pronunţat ieri, a fost elaborat într-un mod lipsit de profesionalism.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite