La Adevărul Live, despre noul sistem de transport alternativ pentru Bucureşti: Va costa 10 milioane de dolari şi vom începe din zona centrală cu fonduri de la Guvern

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ion Dedu FOTO David Muntean
Ion Dedu FOTO David Muntean

Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din Primăria Capitalei, a vorbit la Adevărul Live despre noul sistem de transport alternativ, care va fi implementat în Capitală în următoarea perioadă.

Ion Dedu menţionat avantajele implementării acestui sistem, precizând zonele în care vor fi trasate noile piste pentru biciclişti, dar şi care sunt costurile întregului proiect. Totodată, Dedu a anunţat şi pe ce perioadă se va întinde proiectul, cât va costa şi ce lungime va avea.

De asemenea, el a vorbit despre vechile piste ale bicicliştilor, care au fost declarate nefuncţionale de către reprezentanţii Brigăzii Rutiere Bucureşti.

Frangmente din timpul emisiunii live
 

Dedu a spus că în zona centrală trebuie făcute modificări care să fluidizeze traficul. „În primul rând, aş vrea să mă refer la transportul alternativ, în special în zona centrală, să ajungem la un nivel de trafic care să ofere un nivel de trafic cât mai bun pentru pietoni şi pentru şoferi“, a spus Dedu. „Soluţiile pe care le propunem înseamnă să dezvoltăm o reţea de transport cu bicicleta. Aceasta va fi compusă atât din axe principale, cât şi din străzi dedicate bicicliştilor“, a mai spus acesta. Proiectul ar urma să fie gata prin 2016, conform actualului plan.

„Pistele nu constau doar în marcarea lor, ci e un proiect mai complex. Pe baza studiilor de trafi care vor fi făcute, vor trebui realizate atât marcaje, cât şi separări fizice“, a spus Dedu. „Spre exemplu, dacă mergem în Nordul Europei, delimitarea se face printr-o simplă dungă. Dar dacă mai coborâm pe hartă, delimitarea se face prin elemente fizice, de înălţime redusă“, a mai spus el.

„Acest sistem de transport a luat o amploare deosebită în lume, aşa că am decis să începem un proiect care să dezvolte sistemul. Pe lângă infrastructură avem însă nevoie şi de măsuri de educare, de promovare în şcoli, sunt elemente care conduc la acceptarea de către cetăţeni a acestui sistem“, a afirmat Dedu. Cristina Răduţă, jurnalistă „Adevărul“, a amintit de acuzaţiile ONG-urilor la adresa Primăriei, că nu acceptă o discuţie.

Dedu consideră că cel mai bine sunt văzute minusurile când eşti implicat, pe când cei din birourile Primăriei n-au de unde înţelege. Cei care doresc să se implice în proiect, pot participa din două în două săptămâni, marţea, de la ora 10.00. „În cadrul grupului de mobilitate, avem membrii biciclişti. Strategiile lor sunt utile şi interesante, dar trebuie integrate într-un proiect mai mare, comun“, a spus Dedu.

Standarde pe când?

„Aş face şi o mică observaţie. Noi n-avem standarde foarte bune în domeniu, în comparaţie cu alte ţări, unde e mai uşor să implementezi un proiect“, a afirmat Dedu. „ONG-urilor pot ajuta autorităţile în dezvoltarea unui regulament. Asta şi pentru că biciclistul n-are carnet, iar în relaţia sa cu ceilalţi participanţi la trafic se supune unor riscuri. Pentru a le limita e nevoie ca mijloacele tehnice, şi regulile pe care trebuie să le cunoască, să fie uşor de găsit şi cunoscut“, a apreciat Dedu (foto dreapta).

Ion Dedu FOTO David Muntean

„Reţeaua propusă însumeaza aproape 100 de kilometri, iar costurile acesteia, care cuprind şi un sistem de închiriere, vor ajunge la 10 milioane de euro“, a afirmat Dedu. Banii vin de la Guvern, din fondul de mediu, pentru a contribui la reducerea emisiilor de carbon în Bucureşti. Cum în zona centrală sunt cele mai mari emisii, de acolo începe proiectul. „Din momentul în care se va semna contractul, constructorul are la dispoziţie un an şi jumătate pentru a finaliza proiectul. Ne gândim să împărţim proiectul în două-trei pachete petnru a finaliza ceva mai repede“, a mai spus el.

„În funcţie de ceea ce ne poate oferi strada respectivă, aplicăm soluţia potrivită. Vom discuta şi cu reprezentanţii ONG-urilor, asta şi pentru că nu ne permitem să expropriem ca să facem piste“, a afirmat Dedu. „Va trebui să respectăm anumite standarde stabilitate de comun acord cu reprezentanţii bicicliştilor şi, per total, să alegem cea mai bună soluţie“.

În glasul furtului de stâlpişori

Despre Buzeşti-Berzei, Dedu a spus că pur şi simplu nu s-au putut face parcări în faţa caselor, restaurantelor, astfel că pentru a-ţi parca maşina trebuie să te deplasezi puţin. El a răspuns astfel acuzelor privind lipsa locurilor de parcare. De asemenea, a spus că trebuie făcută o diferenţă între riverani şi vizitatori.

Dedu a spus că este o luptă cu hoţii, poliţia trebuie să fie atentă, la fel cei de la ONG-uri. „Noi trebuie să ajungem să respectăm dunga, fără să mai punem stâlpi de separare“. El s-a referit astfel şi la furturile raportate în zonă, unde a dispărut o mare parte din stâlpii de separare a pistei de biciclete.

„O pistă de biciclete are cam trei ani de zile, durată de viaţă. Atât rezistă marcajele. Şi se punea problema dacă le refacem sau le aşteptăm pe cele mai bune. Şi am ajuns la concluzia că mai bine le aşteptăm pe cele noi. Rămâne de văzut dacă sunt în aceleaşi zone“, a spus Dedu. El s-a referit şi la pistele care au copaci în mijlocul lor, iar cu privire la astfel de cazuri a apreciat că a existat o comunicare proastă între constructor şi proiectant.


Ion Dedu, de vorbă cu Cristina Răduţă, jurnalist Adevărul, în cadrul emisiunii „Adevărul Live” FOTO David Muntean

Ion Dedu FOTO David Muntean
București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite