Dunărea şi Mureş, primele două metrouri de tip CAF, intră în circulaţie miercuri pe Magistrala 2

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Noile metrouri intră mâine în circulaţie FOTO Metrorex
Noile metrouri intră mâine în circulaţie FOTO Metrorex

Primele două trenuri de metrou, Dunărea şi Mureş, realizate de firma CAF Spania vor fi puse în funcţiune cu călători miercuri, 9 iulie. Acestea vor circula pe Magistrala 2 de metrou şi au o capacitate de 1.200 de călători.

Directorul Metrorex, Aurel Radu, a declarat, pentru Adevărul, că trenurile vor fi puse în funcţiune începând cu ora 5.00, atunci când începe programul obişnuit de la metrou.În total, au fost cumpărate 16 trenuri noi în urma încheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, în valoare de 97.012.450 de euro, fără TVA, atribuit în urma unei licitaţii publice internaţionale.

„În conformitate cu prevederile contractului, primele 4 trenuri sunt realizate la Beasain – Spania, iar următoarele 12 trenuri sunt asamblate final la Atelierele Griviţa din Bucureşti“, susţin reprezentanţii Metrorex.

Ce sunt CAF-urile?

Fiecare trenul CAF are şase vagoane şi are o lungimea de 113,6 m şi o lăţimea de 3,2 metri. De asemenea, noile metrouri au o capacitate de 1.200 de călători şi ating o viteză maximă de 80 de kilometri pe oră, în timp ce viteza comercială este de 40 de kilometri pe oră.

Din luna decembrie a anului trecut, trenurile au început să sosească eşalonat la Bucureşti. În perioada ianuarie – iunie 2014, metrourile produse de firma CAF au efectuat un program de probe statice/dinamice de tip şi un program de probe dinamice de anduranţă (de parcurgere a 20.000 km de către primul tren şi 2.000 km de către celelalte trenuri), pentru obţinerea Agrementului tehnic feroviar – document eliberat de Autoritatea Feroviară Română şi care certifică faptul că trenul fabricat de CAF îndeplineşte condiţiile impuse de standardele interne şi internaţionale, pentru utilizarea în domeniul transportului de călători cu metroul.

Care sunt avantajele aduse de noile metrouri?

Reprezentanţii Metrorex spun că noile metrouri erau necesare pentru că ajută la îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă şi a confortului călătorilor prin suplimentarea numărului de bare de susţinere, suplimentarea numărului de scaune (şase pentru fiecare tren), dar şi amenajarea unui loc special pentru biciclete.

De asemenea, acestea vor ajuta şi la îmbunătăţirea accesibilităţii persoanelor cu mobilitate redusă în/din tren, precum şi la dotările trenului, prin implementarea unui sistem nou de avizare şi avertizare exterioară sonoră şi vizuală a deschiderii/închiderii uşilor de acces ale trenului, crearea a două spaţii special amenajate pentru fixarea şi asigurarea scaunului rulant, aplicarea textului Braille pe butoanele de comandă a deschiderii locale a uşilor trenului, micşorarea distanţei dintre peron şi tren (de la 105 mm la 70 mm) şi bandă fluorescentă la pragul uşilor pentru accesul călătorilor în vagon.

Uşor-uşor, conducerea Metrorex spune că doreşte să înlocuiască în totalitate vechile trenuri de tip IVA care circulă în acest moment prin subteran.

Printre avantajele aduse de introducerea în circulaţie a noilor metrouri se numără scăderea consumului de energie electrică cu aproximativ 5 % (datorită implementării unor soluţii tehnice performante în ceea ce priveşte tracţiunea şi frânarea trenurilor), scăderea costurilor cu mentenanţa pentru cele 16 trenuri cu aproximativ 40 % faţă de costul suportat pentru trenurile de construcţie veche, dar şi îmbunătăţirea siguranţei în exploatare prin dotarea trenurilor cu sisteme automate de protecţie şi operare de ultimă generaţie.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite