INFOGRAFIE De ce se înmulţesc mallurile în Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mega Mall şi Park Lake sunt două centre comerciale care se vor deschide în Capitală până la sfârşitul lui 2015, adăugându-se pe lista celor nouă deja existente. Analiştii susţin că marile companii străine investesc în noi malluri în România, pregătindu-se să găzduiască magazinele de prezentare de pe Calea Victoriei.

Studiile de specialitate arată că numărul necesar de malluri din Capitală, raportat la numărul locuitorilor oraşului, ar fi 50, dar în condiţii normale, nu în timpul crizei economice. Cu toate acestea, în Bucureşti sunt în acest moment nouă centre comerciale: Mall Vitan, Plaza România, Băneasa Shopping City, Liberty Center, Sun Plaza, Promenada Mall, AFI Palace Cotroceni, Grand Arena Mall şi Unirea Shopping Center. Altele două – Park Lake şi Mega Mall – sunt acum în faza şantier, iar în proiect mai sunt încă cinci: Victoria City, Afi Laromet, Ştirbey, Collosseum şi Dâmboviţa Center.

Park Lake, la IOR

În luna noiembrie a anului trecut, investitori irlandezi şi portughezi anunţau începerea construcţiei unui nou centru comercial în Bucureşti: ParkLake Plaza, în apropierea Parcului Alexandru Ioan Cuza din Capitală, cunoscut ca Parcul IOR.

image

Pe şantierul de pe Bulevardul Liviu Rebreanu, acolo unde va fi centrul comercial, se lucrează la foc automat. Noul mall se va întinde pe un teren de 8,2 hectare, achiziţionat de Caelum Development în 2006, având o suprafaţă închiriabilă de 70.000 de metri pătraţi, cu peste 200 de magazine şi 2.700 de locuri de parcare la subsol. Investiţia este estimată la 180 de milioane de euro, iar lucrarea va fi finalizată la sfârşitului anului 2015.

Mega Mall, la Electroaparataj

În apropierea stadionului Arena Naţională, pe fosta bază sportivă Electroaparataj, se construieşte Mega Mall. Fondul sud-african New Europe Property Investments (NEPI), unul dintre cei mai activi investitori de pe piaţa imobiliară românească, a preluat 70% din proiectul Mega Mall, dezvoltatorii urmând să ridice o construcţie impresionantă.

image

Aşa va arăta noul centru comercial din apropierea Arenei Naţionale FOTO www.real4you.at

Noul centru comercial va avea o suprafaţă de 70.000 de metri pătraţi şi ar urma să fie deschis până la jumătatea anului 2015. Până în acest moment, aproximativ 30% din suprafaţă este deja rezervată unor chiriaşi, printre care Carrefour, C&A şi H&M.

Pe lângă cele două şantiere, alte proiecte care vizează ridicarea centrelor comerciale în Capitală au fost puse la punct de investori din afara ţării.

Victoria City este unul dintre acestea, urmând să fie construit în cartierul Bucureştii Noi, pe fosta platformă Textila Dacia, după cum a anunţat la sfârşitul anului trecut compania Benevo, dezvoltatorul proiectului.

Tot la sfârşitul lui 2013, reprezentanţii companiei Benevo anunţau că noul centru comercial va avea parter plus un etaj şi în jur de 1.300 de locuri de parcare. Într-o a doua fază a proiectului, pe platforma Textila Dacia ar trebui să apară şi un turn de birouri de 11 etaje, cu o suprafaţă închiriabilă de 15.000 de metri pătraţi. Victoria City ar urma să aibă o suprafaţă închiriabilă de 68.000 de metri pătraţi, iar lucrările să fie finalizate anul viitor.

Tendinţe şi efecte

Radu Zilişteanu, expert imobiliar, a explicat, pentru „Adevărul“, că tendinţa oamenilor de afaceri din străinătate este să investească în ridicarea unor centre comerciale. Specialistul spune că moda a început să se schimbe şi atât bucureştenii, cât şi oamenii de afaceri şi-au îndreptat atenţia către malluri.
„La început, moda era să ai magazin de prezentare pe Calea Victoriei, dar chiria mare şi traficul au început să descurajeze investitorii“, declară Zilişteanu.

Mâncare, distracţie şi haine

Acum, fie că vorbim despre bucureşteni, fie despre investitorii cu capital, tendinţa este aceeaşi. Orăşenii îşi doresc un loc din care să îşi poată cumpără tot ce au nevoie, de la îmbrăcăminte la mâncare, putând să se relaxeze şi să se distreze în zonele special amenajate.

Pe de altă parte, mai spune Zilişteanu, investiţia pe timp de criză în momentul în care există fonduri proprii este lozul care îţi poate aduce marele pot. „Materiale şi mâna de lucru sunt mult mai ieftine în timpul crizei economice, dar trebuie să ţinem cont şi de faptul că unele malluri, cu managment defectuos, se pot transforma în afaceri eşuate“, precizează Radu Zilişteanu.

La început, moda era să ai magazin de prezentare pe Calea Victoriei, dar chiria mare şi traficul au început să descurajeze investitorii. Radu Zilişteanu analist

Primul mall din România

Primul centru comercial din România şi-a deschis porţile în anul 1999, pe Calea Vitan din Capitală, devenind un adevărat magnet pentru bucureşteni. În 2003, mallul şi-a mărit capacitatea parcării şi la construcţia iniţială s-a mai adăugat un etaj.

În acest moment, centrul comercial găzduieşte peste 110 magazine, având 1.800 de locuri de parcare şi o zonă în care sunt cafenele, restaurant şi cinematograf. Totodată, sunt amenajate zone în care se găsesc jocuri electronice, bowling şi un cazinou.

image

Pe aceeaşi temă:

Încă un mall în Capitală, în sectorul 3. Cum va arăta ParkLake Plaza, mallul ce se va deschide în 2016 în cartierul Titan

FOTO Promenada Mall, luat cu asalt de 45.000 de oameni. În ziua deschiderii, bucureştenii s-au înghesuit la mâncare

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite