Cum trebuie realizate benzile rezervate RATB

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia OPTAR a realizat un clip video care prezintă soluţii aplicate de administraţia oraşului Nantes (Franţa) pentru implementarea de benzi rezervate transportului public.

Scopul materialului este de a informa cetăţenii şi administraţia despre necesitatea respectării principiilor planificării mobilităţii urbane durabile. Principiul de bază al unei astfel de planificări este informarea şi consultarea cetăţenilor, însă administraţia Firea, mai mult decât administraţiile precedente, a refuzat orice dialog cu cetăţenii.

Reamintim faptul că Asociaţia OPTAR împreună cu asociaţia Active Watch şi cu membrii Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti au avut anul trecut două întâlniri cu consilierii personali ai doamnei primar Firea şi cu viceprimarul Bădulescu. În ciuda promisiunilor făcute de aceştia, nu a fost luată nicio măsură de informare şi consultare a cetăţenilor despre aplicarea principiilor planificării mobilităţii urbane durabile, cele care ar trebui să se regăsească în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Bucureşti – Ilfov.

Asociaţia OPTAR a făcut mai multe demersuri pentru a încerca un dialog cu administraţia Firea, inclusiv exprimarea dorinţei de a contribui benevol la modul de planificare a benzilor dedicate transportului public de persoane pe raza municipiului Bucureşti. În acest sens, pe 25 august 2016 s-a depus o cerere către Primăria Municipiului Bucureşti:

Din diverse informări apărute în presă, am aflat despre intenţia administraţiei de a amenaja benzi dedicate transportului public de persoane. Susţinem iniţiativa şi dorim să ajutăm pentru ca amenajările să fie realizate astfel încât să-şi atingă scopul: să ofere alternative (viabile) la deplasările motorizate individuale.

În lipsa oricărui răspuns la petiţie şi în lipsa oricărei iniţiative a Primăriei de a informa cetăţenii, OPTAR consideră compromis documentul aflat în dezbatere publică şi al cărui nume este Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Bucureşti – Ilfov. De aceea, OPTAR va continua demersurile legale de anulare a avizului de mediu, obtinut cu încălcarea legilor româneşti şi a directivelor europene (detalii aici). Anularea avizului poate obliga administraţia Capitalei să respecte principiile de elaborare a unui astfel de document, respectiv implicarea activă a cetăţenilor. În caz contrar, în lipsa avizului, documentul nu poate fi adoptat.

Deoarece ne este teamă că noile benzi rezervate RATB se vor realiza repetând greşelile celor anterioare, am decis să prezentăm într-un clip video care sunt masurile aplicate de administraţia oraşului Nantes pentru implementarea unor benzi dedicate transportului public.

Precizăm că toate proiectele prevăzute în PMUD Bucureşti – Ilfov pot fi realizate chiar şi fără ca documentul să fie adoptat.

Semnează petiţia pentru realizarea de benzi rezervate RATB! - campaniamea.de-clic.ro/p/BandaRATB

Marian Ivan - membru cofondator al OPTAR


Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.

Dacă nu locuieşti în Bucureşti, dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.

Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !

Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite