Cine se mândreşte cu pasajele de la Piaţa Presei Libere? (3*)
0La intersecţia şoselei Ştefan cel Mare cu Barbu Văcărescu se află un panou publicitar cu leduri. Ieri, între o reclamă la şaorma şi una la umbreluţe de plajă, rula o reclamă video care purta sigla Primăriei Municipiului Bucureşti. M-am oprit să înregistrez. Mi-am dat seama că, în sfârşit, aflu cine se mândreşte cu pasajele de la Piaţa Presei Libere.
„Primăria Municipiului Bucureşti anunţă că s-a deschis Pasajul Piaţa Presei.” Iar sub mesajul de început este sigla PMB.
În opinia artistului care a creat spotul publicitar, lucrările de la Piaţa Presei Libere ”optimizează circulaţia” maşinilor la intrarea în oraş, ”creşte capacitatea intersecţiei cu 30%”, ”creşte siguranţa pietonilor”, ”fluidizează transportul in comun”.
În final, se transmite un mesaj, sub sigla oficială a Primăriei Municipiului Bucureşti:
Primarul General al Bucureştiului, SORIN OPRESCU: ”Mulţumesc pentru răbdare. Calatorie placuta.”
Vă recomand să vedeţi acest spot publicitar.
Cât de corecte sunt informaţiile?
”optimizează circulaţia” şi ”creşte capacitatea intersecţiei cu 30%”
Garantat, traficul în Bucureşti va creşte ! Asta au spus toţi cei care s-au opus proiectului ! Însă primăria a ignorat faptul că oraşul nu suportă o creştere a traficului rutier. Mai grav este că această creştere a traficului va determina şi creşterea poluării. Aţi observat pe cineva din Primăria Municipiului Bucureşti sau din Ministerul Mediului îngrijorat de nivelul poluării din Bucureşti ? Puţin le pasă de sănătatea a două milioane de oameni !
”creşte siguranţa pietonilor”
Dacă eliminarea oamenilor este metoda prin care edilii vor să-i ”protejeze”, le-a reuşit ! Este adevărat, primii eliminaţi au fost handicapaţii, primăria reuşind să le taie accesul spre parc. Ceea ce omite să spună primăria este că numărul persoanelor care mor în Bucureşti din cauza poluării este de aproximativ 10 ori mai mare decât cei care mor în accidente rutiere.
”fluidizează transportul in comun”
Dacă înainte de realizarea pasajului, transportul în comun era blocat aşteptând la semafor cu restul traficului, acum nu se mai întâmplă asta. Acum tot traficul motorizat individual are asigurată o scurtătură (pasajul) care permite şoferilor să ajungă înaintea autobuzelor. Asadar, ”fluidizarea” se referă la faptul că acum se garantează faptul că TOATE autoturismele vor fi în faţa autobuzelor la intersecţia semaforizată de la Arcul de Triumf.
Sunt motive de mândrie ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul care a ajuns cel mai congestionat din Europa ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul în care poluarea a crescut permanent, provocând anual aproximativ 10 mii de decese ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul care a declanşat procedura de infrigement împotriva României, din cauza lipsei de măsuri privind protejarea oamenilor de poluarea aerului ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul unde primaria a fost sancţionată pentru că nu a accesibilizat transportul public pentru nevoile persoanelor cu dizabilitati ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul unde compania locală de transport public a fost sancţionată pentru că mijloacele de transport în comun nu asigură condiţii de siguranţă şi igienă corespunzătoare ?
O fi motiv de mândrie să fii primar în oraşul unde se prioritizează traficul motorizat si se descurajează deplasările nemotorizate ?
Deci, care e mesajul spotului publicitar ? Şi cine l-a plătit ?
Că pasajele, aşa păguboase cum au ieşit, ştim din banii cui au fost plătite.
Marian Ivan
membru fondator al OPTAR
*Primele două părţi ale articolului pe acest subiect pot fi citite aici şi aici.
Dacă locuieşti în Bucureşti şi vrei să militezi pentru drepturile bicicliştilor şi cele ale pietonilor izgoniţi de pe trotuare, te poţi înscrie în grupul Facebook.
Daca nu locuieşti în Bucureşti dar vrei să susţii demersurile bicicliştilor şi pietonilor bucureşteni, te poţi înscrie pe pagina Facebook.
Indiferent de localitatea în care trăieşti, dacă susţii munca noastră, te poţi înscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu durează mai mult de un minut !
Despre realizările asociaţiei noastre sau ale partenerilor noştri poţi afla dacă te înscrii pe pagina Facebook a OPTAR