Vama Porţile de Fier I, sufocată de numărul mare de autoturisme reţinute de la contrabandişti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Traficul prin Vama Porţile de Fier I din Mehedinţi este afectat serios de numărul foarte mare de autoturisme confiscate de-a lungul anilor de autorităţile vamale de la contrabandiştii de ţigări.

Vama de la Porţile de Fier I are aspectul unui veritabil talcioc. Zeci de dacii, dar şi alte autoturisme vechi, de pe care curg tablele, în total 89,  ocupă de mai mulţi ani aproape tot spaţiul din acest punct vamal, ştrangulând practic traficul autovehiculelor, în special al automarfarelor.

Când contrabandiştii sunt prinşi cu ţigări ascunse în autoturisme, vameşii iau măsura sancţionării contravenţionale şi reţinerea vehicului respectiv până la plata amenzii respective. Numai că amenda care poate fi cuprinsă între 5000 şi 10.000 de lei este în multe cazuri mult mai mare decât valoarea în sine a autoturismului reţinut. Contrabandiştii cunosc riscurile la care se supun dacă sustrag ţigările de la control, aşa că folosesc în “activităţile” lor autoturisme ieftine. Nu mai plătesc amenzile, iar autoturismele care zac în unele cazuri chiar şi de şapte ani nici măcar nu mai pot să plece de pe loc.

image

În momentul de faţă legea este ambiguă şi nu prevede un termen fix până la care contravenienţii pot să plătească aceste amenzi, după care organele statului ar putea să valorifice aceste autoturisme într-un anume fel. Legea spune doar că autorităţile vamale reţin autoturismul până când se face dovada plăţii amenzii.  În felul acesta, de ani de zile autorităţile vamale au fost legate de mâini şi de picioare şi nu au putut face nimic pentru a se scăpa din curte de aceste rable. În momentul de faţă există un proiect de hotărâre de guvern, prin care se stabileşte un termen limită până la care poate fi achitată amenda, iar autorităţile vamale speră că această lege să intre în vigoare cât mai curând.

Vama de la Porţile de Fier I are un specific aparte faţă de alte vămi din ţară, care dispun de un teren unde aceste autoturisme pot fi păstrate fără a crea probleme. Practic, punctul de trecere a frontierei este amplasat chiar pe barajul de la Porţile de Fier, astfel că spaţiul este unul destul de restrâns chiar şi fără aceste autoturisme reţinute.

image

În anul 2011, directorul de la acea dată de la Hidroelectrica Porţile de Fier, Theodor Pavelescu, chiar a cerut prefectului de Mehedinţi  să dispună expertizarea podului dintre România şi Serbia, din Vama Porţile de Fier I, întrucât prezintă fisuri din cauză că această cale de acces este suprasolicitată de TIR-urile care staţionează pe pod încărcate cu marfă pentru a intra în ţară.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite