Tatăl unui copil de un an şi opt luni a depus plângere împotriva unui medic de la Spitalul Judeţean Mehedinţi
0Un bărbat din Drobeta Turnu Severin, tatăl unui copil de un an şi opt luni, a depus plângere la Parchet împotriva unui medic de la Spitalul Judeţean Mehedinţi.
Romică Curteş spune că împreună cu soţia a venit marţi după-amiază la spital întrucât mezinul familiei era foarte agitat. Cu o zi înainte Romulus Flavius, de un an şi opt luni avusese febră. Numai că, la spital, susţine bărbatul, medicul de gardă a refuzat să consulte copilul, trimiţându-l la un centru de permanenţă.
„Pe la ora 15,00, am venit cu copilul la urgenţe, îi dau patru măseluţe, a avut ieri (n.r. 6 august) febră şi am venit cu el la urgenţe fiindcă este foarte agitat. În faţa mea era şi o doamnă de la Schela, când a intrat a început să ţipe, a scos-o afară. Eu când am intrat, doamna doctor mi-a spus de ce nu am venit ieri şi nu a vrut să-mi consulte copilul, mi-a spus să mă duc cu el la permanenţă. Nu mi-a dat nicio explicaţie, abia vorbea. I-am spus că micuţul este neliniştit şi să-i facă ceva. Nici nu m-a băgat în samă. Am luat copilul şi am plecat", a spus Romică Curteş, tatăl nemulţumit.
Cazul acestui severinean nu este singular. De-a lungul timpului, mai multe persoane s-au plâns de faptul că medicii de la Unitatea de Primiri Urgenţe (UPU) a Spitalului Judeţean au un comportament necorespunzător în relaţia cu pacienţii. Chiar fostul prefect al judeţului Mehedinţi, Ion Mâţu, spunea în urmă cu câteva luni că a rămas consternat de „tratamentul" celor de la UPU, atunci când a ajuns aici ca pacient. „Nu mi se pare normal, pe banii noştri fac ce vor. Medicii sunt plătiţi din banii noştri ai tuturor. Am făcut plângere la Parchet, mă duc şi la poliţie şi aştept o rezolvare. Să vadă toată lumea ce fac medicii din Severin", a mai spus Romică Curteş.
De cealaltă parte, conducerea Spitalului Judeţean Mehedinţi apreciază că medicului de gardă nu i se poate reproşa absolut nimic şi că acest caz nu a fost o urgenţă medicală pediatrică.
„Din păcate sunt frecvente astfel de incidente deoarece pacienţii evită medicul de familie. În acest caz, în cadrul anamnezei, mămica a fost întrebată dacă s-a prezentat la medicul de familie şi atunci, să spunem aşa, s-a supărat şi a refuzat să mai fie consultat. Medicul se pregătea să consulte copilul. Totodată putem spune că acest copil a fost prezentat la un centru de permanenţă şi clar că nu a fost o urgenţă medicală pediatrică întrucât nu a fost direcţionat către spitalul nostru şi a fost direcţionat cu reţetă spre domiciliu", a declarat Elena Bololoi, director îngrijiri medicale la Spitalul Judeţean de Urgenţă Drobeta Turnu Severin.
De asemenea, conducerea spitalului consideră că dacă s-ar face mai multă publicitate acestor centre de permanenţă cu siguranţă astfel de cazuri ar fi evitate.