Lucrări de mântuială pe şoseaua europeană dintre Turnu Severin şi Bahna

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Gropile au răsărit ca ciupercile după ploaie FOTO Corina Macavei
Gropile au răsărit ca ciupercile după ploaie FOTO Corina Macavei

Lucrări pe bani europeni, efectuate de o firmă italiană, dar în pur stil românesc. Cam aşa s-ar putea caracteriza în câteva cuvinte lucrările de reabilitare care s-au realizat pe DN 6 km 332+150  - 350+000.  A trecut abia un an de la finalizarea lucrărilor de reabilitare şi gropile au şi apărut în asfalt.

Că în România lucrările se fac de mântuială nu mai este o noutate. Nici şoseaua europeană DE 70 (DN6), între Drobeta-Turnu-Severin şi Bahna spre Timişoara, reabilitată cu bani de la Uniunea Europeană, nu face notă discordantă: gropile au apărut pe mai multe porţiuni între Gura Văii şi Bahna. Conducătorii auto sunt revoltaţi şi spun că îşi rup maşinile în gropile din carosabil.

„De când l-au făcut nu e bun. Acum îl fac, acum îl desfac, iar îl plombează şi tot aşa. După părerea mea, la câţi bani s-au mâncat trebuia să fie cât de cât un lucru bun. Se mănâncă nişte bani dar nu ştim de către cine”, spune un localnic  din satul Bahna. „E o lucrare foarte proastă, şi-au bătut joc de bani, nu e lucru de calitate. Rupi maşina în gropile astea, dar aşa e la noi în România. Nu bagă compoziţia cum trebuie de asta cred că nu se face lucrare de calitate. Păi de exemplu, pe timpul lui Ceauşescu câţi ani a rezistat drumul ăsta şi nu avea gropi, iar acum într-un an de zile şi apărură gropile”, se plânge un alt conducător auto din acelaşi sat. „Noi şoferii achităm taxe pentru drumuri şi unde sunt banii? E o lucrare făcută în bătaie de joc. Lucrăm ca să aveam ce lucra. De ce la nemţi nu e o groapă pe stradă , la ei de ce se poate şi la noi nu?  În Germania e totul ca la carte”, spune o doamnă din Turnu Severin.

Contractul de reabilitare a secţiunii Drobeta-Turnu-Severin – Bahna a Drumului Naţional 6, inclusiv construcţia variantei de ocolire a municipiului a fost atribuit firmei italiene JV Pizzarotti - Tirrena Scavi prin licitaţie internaţională deschisă, beneficiarul final fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.  Contractul, în valoare totală de 45.063.151,1  euro, din care 26.479.538,05 euro a reprezentat contribuţia Comisiei Europene, a avut ca scop reabilitarea DN 6, km 332+150 – km 358+000, parte a reţelei de drumuri TEN - T şi construcţia variantei de ocolire în vederea eliminării blocajelor rutiere din zona Drobeta-Turnu-Severin. În cadrul proiectului ISPA au mai fost reabilitate 27 de viaducte, cinci poduri, s-au consolidat  tunelele rutiere şi s-a realizat protecţia versantului de-a lungul Dunării.

Lucrările au fost finalizate în decembrie 2011, însă recepţia finală ar trebui semnată în această primăvară. Mâine, constructorul este convocat la Prefectura Mehedinţi pentru a da explicaţii.

„După lupte seculare aţi văzut că anul trecut în sfârşit s-a dat drumul la această porţiune, Drobeta Turnu Severin – Orşova, a durat aproape un cincinal. Drumul a fost într-o primă fază bine executat, dar să ştiţi că dacă numai gropile ar fi singura problemă ar fi foarte bine. Mai sunt şi alte probleme,  recepţia finală la acest drum nu s-a făcut, nu există decât o garanţie şi plata unor lucrări finale. Împreună cu Secţia Drumuri Naţionale Drobeta Turnu Severin, am convocat constructorul pentru  luni ca să vedem şi celelalte probleme: capete de pod, accesul sub podurile respective – sunt nişte reguli care trebuie îndeplinite şi nu se va semna o recepţie finală până nu se remediază tot tronsonul”, a spus prefectul Ion Drăghiea.

Turnu-Severin



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite