Cum s-a reinventat la Suceava harta României: Clujul e la o aruncătură de băţ, iar până la Gura Humorului distanţa s-a mărit de zece ori

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Indicator SF pe DN17, şoseaua de centură a Sucevei, FOTO: Dănuţ Zuzeac
Indicator SF pe DN17, şoseaua de centură a Sucevei, FOTO: Dănuţ Zuzeac

La ieşirea de pe şoseaua de centură a Sucevei, pe DN 17, a fost instalat un indicator rutier conform căruia între Suceava şi Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, când de fapt sunt doar 36 de kilometri. Acest indicator mai arată că distanţa de la Suceava până la Cluj ar fi de doar 182 de kilometri, deşi distanţa este de 310 kilometri.

La ieşirea de pe şoseaua de centură a municipiului Suceava, pe DN 17, şi-a făcut apariţia un indicator care arată că până la Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, în condiţiile în care între Suceava şi această localitate sunt doar 36 de kilometri. De fapt, toate datele de pe indicatortul rutier instalat pe DN 17 sunt eronate, arătând ca între Dej şi Cluj-Napoca ar fi o distanta de trei kilometri, în realitate fiind 56 de kilometric. Acelasi indicator arăta că de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc sunt 148 de kilometri, în realitate distanţa fiind de 58 de kilometri

Pe indicatorul rutier este menţionat şi că de la Suceava şi până la Bistriţa ar fi 159 de kilometri, în condiţiile în care distanţa este de 187 de kilometri. Conform indicatorului, de la Suceava şi până la Dej sunt 179 de kilometri, în condiţiile în care distanţa reală este de 251 de kilometri, iar până la Cluj Napoca – 182 de kilometri, când distanţa este de 310 kilometri. Potrivit datelor de pe spatele indicatorului, acesta a fost executat de o firmă de semnalizare rutieră din judeţul Timiş. Cu doar 400 de metri înaintea acestui indicator este montat, de mai mulţi ani, un alt panou rutier pe care sunt scrise datele corecte.Lucrările la primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava sunt aproape finalizate, în prezent fiind instalate indicatoare rutiere şi se încheie montarea de parapete.

Indicator SF pe DN17

CNADNR a selectat, în 5 noiembrie 2014, asocierea formată din firmele bucureştene Teo Trans şi Straco pentru a finaliza lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al şoselei de centură a Sucevei, care face legătura între DN 2, zona Pătrăuţi, şi DN 17, în localitatea Scheia, iar termenul de execuţie a lucrărilor, conform contractului, era de 45 de zile, valoarea totală fiind de 5,8 milioane de lei.

Lucrările la acest tronson erau realizate 97% la data la care a fost semnat contractul, iar pentru a fi deschis circulaţiei trebuiau reabilitaţi 4.000 de metri pătraţi care au fost deterioraţi din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje şi montate parapete metalice pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodată, s-au montat 165 de stâlpi de iluminat, în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona de intrare pe DN 17, aşa numitul “zid al morţii”, unde din cauza unui pilon de la un pod al şoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.

CNADNR a reziliat în 15 septembrie 2014 contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti SA, fostă SCCF-Grup Colas Iaşi, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării. Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei. Lucrările la şoseaua de centură trebuiau terminate iniţial în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014.

Tronsonul al treilea de la ruta ocolitoare nr. 1 a Sucevei, cel de la „Zidul Morţii” (intersecţia cu DN17) până la ieşire spre Pătrăuţi (intersecţia cu DN2), circa 15 kilometri, ar putea deveni circulabil de la mijlocul acestei săptămâni. Ovidiu Laicu, şeful Directiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi – structură regională a Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a spus că până atunci vor fi testaţi stâlpii de iluminat cu panouri solare, şi speră să nu fie probleme care să ducă la amânarea datei la care să fie deschis tronsonul respectiv.

Alte ştiri din Suceava:

Un şofer a fost bătut de un individ care s-a urcat beat şi fără permis la volan

Prefectul judeţului Suceava, urmărit penal de DNA pentru abuz în serviciu şi trafic de influenţă

Percheziţii la Ocolul Silvic Fălticeni şi Primăria Preuteşti. Funcţionarii sunt acuzaţi că au prejudiciat statul român cu peste 1 milion de lei

Suceava



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite