Anul nou a început la instituţiile publice tot cu vechile cozi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei care conduc aceste instituţii dau vina pe lipsa de personal. Odată cu blocarea posturilor din cadul instituţiilor statului şi în urma introducerii măsurii legate de zilele de concediu fără plată, unele instituţii publice din Piteşti au avut sreios de suferit.

De pierdut au tot cetăţenii, care pentru a-şi rezolva o problemă trebuie să stea mai mult la cozi şi trebuie să aştepte mai mult până când un anumit demers îşi găseşte finalitatea. În acestă dimineaţă, se stătea la coadă la Casa de Pensii, La Serviciul Permise şi pe la Primărie, la plata impozitelor şi pe la Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă.


Presiune crescută pe anumite instituţii

Odată cu disponibilizarea a zeci de mii de oameni, inevitabil, au apărut şi foarte multe demersuri pentru obţinerea drepturilor de ajutor social. Numărul şomerilor a crescut cu peste 100%, adică aproximativ 1000 de dosare de şomaj noi pe lună. Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă are, în acest moment, 70 de angajaţi la nivel de judeţ, având şase agenţii locale în toate marile oraşe din Argeş. „Suntem, în anumite zile, suprasolicitaţi. Desigur că reolzvăm toate solicitările, dar oamenii au mai mult de aşteptat până când le vin banii pe şomaj. Dacă şi noi le întârziem banii din cauza lipsei de personal şi al unei lipse de organizare, uneori,după ce au rămas fără loc de muncă, atunci chiar că sunt de înţeles că sunt dezamăgiţi”, spune directorul AJOFM Argeş, Elena Mateescu.

„Nu zic, fetele de aici m-au ajutat şi mi-au spus ce am de făcut pentru dosarul de şomaj. Dar mi-au spus că s-ar putea să dureze până îmi vin şi banii. Sincer, nu-mi pot permite să aştept, din decembrie am fost dat afară de la firmă de construcţii”, spune Ionuţ Mitroi, unul dintre cei care îşi pregăteau dosarul de ajutor social.
Primăria lucrează cu 70% din personal
Ca o tradiţie, la început de an, unii piteşteni se înghesoaie să-şi plătească taxele pe la Primărie. Deşi s-a înfiinţat un nou ghişeu pentru încasarea taxelor. Oamenii merg în număr mare tot la Prtimărie să plătească. „Acum, la Primărie, lucrăm cu 70% din personal. Întâi s-au blocat posturile, apoi au venit zilele de concediu fără plată şi mai este o problemă la noi. Mai tot personalul este format din oameni tineri şi mulţi sunt în concedii prenatale. Desigur că nu putem angaja pe nimeni în locul lor , cât lipsesc aceşti oameni”, spune Primarul Tudor Pendiuc. Primăria a mai scăpat puţin de aglomeraţia de început de an prin prisma crizei, pentru că anul acesta s-au încasat cu aproximativ 300 de milioane de lei vechi mai puţin ca anul trecut. Alte două instituţii unde, aproape în fiecare zi, este coadă, sunt Serviciul Permise şi Înmatriculări şi Casa de Pensii.  La ultima dintre instituţii, în jurul prânzului, funcţionau doar două ghişee, iar la Serviciul Permise, oamenii erau primiţi la toate ghişeele. Chiar şi aşa, existau foarte mulţi cetăţeni cu probleme de rezolvat în această instituţie. 

Criza pune presiune pe anumite instituţii, una dintre acestea fiind AJOFM-ul. „Criza aduce şomaj, iar şomerii vin la noi, aduce întârzieri la plata unor datorii şi noi verificăm unde lucrează aceştia şi multe altele. Am avea nevoie acum de cel puţin zece oameni pentru a putea funcţiona normal”, spune Elena Mateescu.


Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite