FOTO Inaugurarea pasajului de la Metro amânată pentru că au uitat de conducte

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Finalizate de mai bine de două luni, pasajul de la Metro şi drumul ocolitor aferent centurii orădene sunt închise circulaţiei, constatându-se abia după doi ani şi jumătate în care s-a lucrat în zonă că vechile conducte de apă care alimentează Oradea pot fi afectate de noua construcţie.

Pe data de 29 aprilie 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România a predat constructorului amplasamentul pentru lucrarea "Pasaj suprateran peste Calea Ferată" în vederea începerii lucrărilor de construcţie. Iniţial promisiunile privind finalizarea lucrărilor vizau luna iunie 2014. Lucrarea a constat în continuarea şoselei de centură peste calea ferată, în zona CET II, asigurându-se astfel ieşirea spre Oşorhei, în DN1/E60, pe legătura Oradea-Cluj.

Valoarea investiţiei se ridică la 14,5 milioane de lei, fără TVA. Investiţia a presupus realizarea unui tronson nou de drum, cu o lungime de 1,78 km. Noul drum ocolitor va scoate traficul greu din oraş, mai ales din zona Căii Clujului-Dragoş Vodă. Tronsonul a fost construit pe patru benzi, două pe un sens şi are o lăţime de 14 m. Peste calea ferată înspre Oşorhei s-a realizat un pasaj, care pare să dea şi mai mult de furcă beneficiarilor. Abia după finalizarea construcţiei, s-a constatat că pasajul afectează conductele de apă care treceau pe lângă una dintre culei. În aceste condiţii, a trebuit să se facă un nou proiect şi studiu de fezabilitatea pentru relocarea acestor conducte.

"Cele două conducte de azbociment treceau pe lângă una dintre culeile pasajului şi erau paralele cu calea ferată. Era un risc major ca în urma trepidaţiilor această conductă de azbociment să se fisureze", ne-a declarat şeful Secţiei Judeţene Bihor din cadrul Direcţiei Regionale Cluj a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România, Octavian Balog. În aceste condiţii, s-a impus realizarea unui nou traseu, care să treacă pe sub pasaj, fiind în curs de poziţionare a două noi conducte de 500 şi 630 milimetri, conducte de polietilenă. Traseul nou are aproximativ 700 metri liniari şi vor trebui racordate în două puncte.

"Acum se lucrează şi se poziţionează cele două conducte care ocolesc culeea şi subtraversează centura. Urmează proba sub presiune, apoi se vor face şi racordurile", a adăugat Octavian Balog. Acesta a mai adăugat că, în acest moment, gradul de execuţie este de 80-85%. "Dacă vremea ne permite, am putea da drumul la acest pasaj la finele acestei luni. Însă doar dacă timpul ne permite acest lucru", a precizat şeful Secţiei Judeţene Bihor din cadrul Direcţiei Regionale Cluj a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România.

În lucru, pe centura Oradiei, se mai află pasajul din zona Nojoridului. Noua construcţie va avea o lungime totală de 680 m, din care 33 m pasaj plus rampe, şi o lăţime de 15,7 m, fiind prevăzut cu o bandă pe sens, trotuare şi pistă de biciclete. Lucrările sunt executate de către SC Freyrom SA - SC Proconsgrup SRL, valoarea contractului de execuţie ridicându-se la 14.688.774 lei, fără TVA. Termenul de execuţie este de 18 luni, pasajul trebuind predat până pe 8 noiembrie 2016. Cel de-al doilea pasaj, cel de pe Ciheiului, fără rampe, va avea o lungime de 33 m, o lăţime 15,73 m şi o bandă pe sens.

Construcţia este prevăzută cu două culei, iar podul va fi realizat din grinzi prefabricate. Constructorul care realizează lucrarea este SC Orconstruct SRL, valoarea lucrării ridicându-se la suma de 19.492.332 lei, fără TVA. Termenul de execuţie este tot de 18 luni, urmând ca investiţia să fie predată pe 14 noiembrie 2016. Aceste lucrări au două surse de finanţare, 85% fonduri FEDER, iar 15% sunt finanţate de Guvernul României.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite