Cum s-a produs incendiul la locomotiva care tracta 40 de vagoane cisternă pe magistrala Simeria - Petroşani
0Autorităţile au publicat un prim raport cu privire la împrejurările în care s-a produs incendiul de pe calea ferată Simeria - Petroşani.
Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER a publicat raportul preliminar cu privire la incendiul din 25 ianuarie 2020, de pe magistrala feroviară Simeria – Petroşani, care a dus la mistuirea unei locomotive care tracta 40 de vagoane cisternă, goale în acel moment.
„La data de 25 ianuarie 2020 ora 23:50, trenul de marfă nr.80460 (aparţinând operatorului de transport feroviar de marfă GRUP FEROVIAR ROMÂN SA), remorcat cu locomotiva EA 1012, a fost expediat din halta de mişcare Merişor către staţia CFR Băniţa. IDM (impiegatul de mişcare) din staţia CFR Băniţa a observat că trenul nr.80460 urcă greu şi a solicitat mecanicului de locomotivă prin staţia RER (radio-emisie-recepţie) să comunice dacă sunt probleme deoarece a depăşit timpul de mers. În jurul orei 23:48 mecanicul de locomotivă a avizat IDM din halta de mişcare Merişor (prin telefonul mobil) că s-a produs un incendiu la locomotivă şi este necesară intervenţia pompierilor militari. Pentru stingerea incendiului au intervenit pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara, Detaşamentul Petroşani”, arată raportul preliminar al AGIFER.
Incendiul a fost lichidat în patru ore. Nu s-au înregistrat victime, dar locomotiva a fost distrusă aproape în totalitate. „Conform evaluării efectuate de pompierii militari ai Detaşamentului Petroşani din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara, la locomotiva EA1012, ca urmare a arderii, au fost avariate: cabina de la postul 1 cu interiorul ars în totalitate; părţile laterale ale carcasei locomotivei arse în procent de 80%; geamurile sparte, acoperişul deformat aproximativ 80%; boghiurile prezintă urme pronunţate de încălzire şi elementele de cauciuc arse”, arată raportul AGIFER. Circulaţia feroviară a fost oprită pe sectorul unde s-a produs incendiul până la repunerea în funcţiune a liniilor de contact. Pe tronsonul de la intrarea în Băniţa, viteza maximă de circulaţie a trenurilor este de 40 de kilometri pe oră.
O comisie de investigare va stabili condiţiile de producere, cauzele, factorii favorizanţi şi eventualele recomandări de siguranţă ce se impun pentru îmbunătăţirea siguranţei feroviare, în urma incendiului, iar concluziile vor face obiectul Raportului de Investigare Final, informează AGIFER.
Vă recomandăm să citiţi şi:
VIDEO O locomotivă cu 40 de vagoane cisternă a luat foc pe calea ferată Simeria - Petroşani
Calea ferată pe care a deraiat „marfarul morţii”, extrem de riscantă. În ce stare a ajuns