Tot mai multe accidente de circulaţie se petrec pe trecerile de pietoni!
0Traversarea neregulamentară este, în statisticile evenimentelor rutriere, una dintre cele mai frecvente cauze care deremină accidente pe drumurile publice şi, în mod cert, prima în topul circumstanţelor care îi transformă pe pietoni în victime sigure.
În ultima vreme, raportul în ceea ce priveşte situaţia evenimentelor rutiere cu pietoni înregistrate în judeţul Galaţi pare să fi suferuit în răsturnare, în sensul că tot mai multe persoane care, oficial, au încercat să respecte regulile traversând prin locuri semnalizate au ajuns să fie lovite de maşini.
Cazuistica raportată în ultimele 30 de zile arată faptul patru pietoni cu vârste cuprinse între 15 şi 73 de ani au fost răniţi în timp ce traversau pe zebră, şi, după caz, pe culoarea verde a semaforului, în timp ce trei persoane au fost accidentate pentru că au traversat prin loc nepermis şi fără să se asigure.
Şoferi neatenţi vs. pietoni grăbiţi
Fiecare categorie de participanţi la trafic are propriile explicaţii în cazul accidentelor produse pe zebră.
"De multe ori, când vrei să traversezi, trebuie să te uiţi de şapte ori ca să vezi dacă şoferul are de gând să oprească. Puţini dau prioritate pe zebră, ca să nu mai zic de cei care intră şi când semaforul este verde pentru pietoni. O dată, la un semafor de pe Traian, unul a vrut să treacă de pe banda trei tocmai pe banda unu, şi bineînţeles că a făcut manevra pe zebră, când pietonii erau la mijlocul trecerii", spune Oana Milea, (25 ani), studentă.
În vreme ce pietonii sau vina pe şoferi, acuzându-i că nu le-au acordat prioritate sau că circulau cu viteză prea amare, conducătorii auto au propria lor versiune.
"Am permis de cinci ani, iar meseria mea presupune condusul zilnic al unei maşini de gabarit destul de mare, aşa că pot spune că şofez destul de atent. Nu odată însă mi s-a întâmplat chiar în oraş să îmi sară oameni în faţă, pe trecerea de pietoni. Frânezi la limită, ca să nu îi loveşti, ca atunci ar fi vina ta şi tot ei au gura mare. Culmea e că majoritatea sunt oameni bătrâni, care de altfel abia merg pe stradă", ne-a declarat Constantin Legota (33 ani), şofer profesionist.
Deoarece legislaţia prevede ca şoferii trebuie să reducă viteza până la limita evitării oricărui pericol, conducătorii auto neavând prea multe scuze când lovesc un pieton pe trecere, poliţiştii de la circulaţie îi sfătuiesc pe participanţii la trafic să fie atenţi, pentru a nu deveni victime sau, după caz, posesori de dosare penale.