Aflaţi cine trebuie să depună Declaraţia 112 privind contribuţiile la asigurările sociale
0Una dintre cele mai importante modificări ale Codul Fiscal este introducerea Declaraţiei 112 privind cotribuţiile la fondul de asigurări sociale.
Au obligaţia să depună această declaraţie următoarelle categorii de persoane:
Persoanele fizice şi juridice care au calitatea de angajator, precum şi entităţile asimilate angajatorului, care au calitatea de: plătitori de venituri din activităţi dependente, venituri de natură salarială şi asimilate salariilor atât pe perioada în care persoanele fizice, rezidente sau nerezidente, îşi desfăşoară activitatea, cât şi pe perioada în care beneficiază de concedii medicale şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate.
Plătitorii de venituri de natură profesională, altele decât cele salariale şi pentru care există obligaţia plătii contribuţiei individuale de asigurări sociale şi asigurări pentru şomaj
Instituţiile publice care calculează, reţin, plătesc şi, după caz, suportă contribuţii sociale obligatorii în numele asiguratului
Formularul 112 înlocuieşte formularul 102 „Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale", al cărui ultim termen de depunere este 25 ianuarie 2011. În acest formular se va declara şi impozitul pe veniturile de natură salarială şi asimilate salariilor (care până la data de 25 ianuarie 2011 se declara în formularul 100).
Declaraţia se completează cu obligaţiile de plată cuprinse în Anexa nr. 2 la HG nr. 1397/2010-Nomenclatorul „Creanţe fiscale". Formularul este structura pe 2 anexe, respectiv: Anexa nr. 1.1 „Anexa angajator" şi Anexa nr. 1.2 „Anexa asigurat". Această ultimă anexă se completează pentru fiecare asigurat pentru care există obligaţia declarării.
Declaraţia se completează cu ajutorul programelor de asistentă care sunt puse la dispoziţia contribuabililor gratuit de organele fiscale, putând fi descărcate şi de pe site-ul ANAF: www.anaf.ro.
Începând cu 1 ianuarie 2011 impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 salariaţi se declară de societatea mamă la organul fiscal la care aceasta este înregistrată, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 salariaţi conform secţiunii F a formularului 112.
Ai aflat ceva interesant, ai pozat sau ai filmat? Scrie-ne pe brasov@adevarul.ro!
Pentru ultimele noutăţi din Braşov, click pe poza de mai jos: