Încă o structură birocratică. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Buzău, cu patru judeţe arondate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Drumurile Naţionale se află în administrarea CNAIR FOTO: Facebook CNAIR
Drumurile Naţionale se află în administrarea CNAIR FOTO: Facebook CNAIR

În urmă cu doi ani, Adunarea Generale a Acţionarilor din CNAIR a decis înfiinţarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Focşani, care nu a mai fost operaţionalizată.

Instituţiile statului român devin tot mai stufoase, în loc să se restructureze. O decizie în acest sens a fost luată pe final de an în Consiliul de administraţie al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care a decis înfiinţarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Buzău. 

Noua regională va ava în administrare infrastructura rutieră de pe raza judeţelor Buzău, Brăila, Galaţi şi Vrancea, prin urmare, la nivelul nou înfiinţatei structuri, va fi nevoie de şefi şi angajaţi noi, nu neapărat specialişti, ci din zona politicului, ţinând cont că noua structură se înfiinţează în judeţul preşedintelui PSD, Marcel Ciolacu.

Şi fostul şef al PSD Vrancea, Marian Oprişan, dorea o structură similară cu sediul la Focşani, în sensul de a desprinde judeţul Vrancea din cadrul DRDP Iaşi chiar reuşise la un moment dat să obţină toate aprobările, însă a pierdut susţinerea politică necesară la Bucureşti.

Mai exact, CNAIR a decis în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) din data de 30 iulie 2019 înfiinţarea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Focşani, care să ia în administrare drumurile naţionale din judeţele Vrancea, Buzău, Brăila, Galaţi şi Vaslui.

Oprişan  motiva la vremea respectivă că este necesară această schimbare pentru eficientizarea activităţilor de întreţinere dar în special pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor naţionale din regiune.

De ce dorea Oprişan o direcţie regională la Focşani

„Cred că, odată cu înfiinţarea DRDP Focşani, administrarea drumurilor naţionale din regiune va fi una mult mai eficientă şi va avea un rol determinant în special pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor naţionale din regiune, dar şi pentru realizarea unor obiective de infrastructură de importanţă deosebită cum ar fi realizarea Drumului Expres în regim de autostradă Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău-Paşcani-Suceava, realizarea Drumului Expres – Focşani-Brăila-Galaţi şi mai departe cu conexiune la Tulcea şi Constanţa, dar şi construirea podului peste Dunăre de la Brăila. Totodată, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Focşani va avea o activitate mult mai eficientă dacă ţinem cont că distanţa dintre Focşani şi Galaţi este una considerabil mai mică faţă de Iaşi“, spunea Marian Oprişan acum doi ani.

Acum, Compania Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spune că vor fi numai avantaje odată cu înfiinţarea noii structuri regionale.

„Decizia de a înfiinţa DRDP Buzău se circumscrie unei logici administrative ce are rolul de a eficientiza întreaga activitate de administrare, întreţinere şi construcţie a profilelor de drum (naţional, autostradă, variante ocolitoare etc.) care sunt în administrarea CNAIR. Menţionăm că reţeaua rutieră aflată în administrarea DRDP Bucureşti, Constanţa şi Iaşi este în lungime totală de 7605 km, iar pe perioada de iarnă se înregistrează frecvente fenomene meteorologice (precipitaţii abundente, viscol, polei) care duc la închiderea unor sectoare de drumuri pe perioade relativ mari de timp, cu consecinţe directe asupra asigurării desfăşurării în condiţii de siguranţă a traficului rutier. Precizăm că înfiinţarea DRDP Buzău nu presupune costuri financiare suplimentare pentru CNAIR, având în vedere faptul că resursa umană necesară desfăşurării activităţii este asigurată din personalul existent la nivelul celor 4 secţii de drumuri naţionale din componenţă şi din posturile vacante transferate de la CNAIR Central, DRDP Bucureşti, Constanţa şi Iaşi. Rolul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Buzău va fi acela de a asigura un management performant şi echilibrarea ponderii kilometrilor de infrastructură administrată de către structurile teritoriale ale CNAIR”, au explicat oficialii CNAIR.

Vă mai recomandăm:

CNAIR a lansat licitaţia pentru concesionarea a 24 de parcări moderne pe mai multe autostrăzi. Drulă a anunţat când ar trebui să fie gata

Grindeanu: Dorim să descentralizăm anumite lucrări, printre care şi Variantele Ocolitoare. CNAIR şi-a depăşit capacitatea de gestionare a proiectelor

Focşani



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite