Craiova: Străzile asfaltate recent, făcute praf de furnizorii de utilităţi
0Mai multe străzi din Bănie care au fost asfaltate recent au fost sparte de câteva zeci de ori de lucrătorii societăţilor de utilităţi din oraş. Strada Sărarilor, reabilitată complet acum trei ani, a fost spartă de 27 de ori de Compania de Apă şi Distrigaz.
Franjuri. Aşa ar putea fi descrise câteva dintre străzile Craiovei în care primăria a băgat bani frumoşi în campania de asfaltare de acum trei ani. Un exemplu în acest sens este strada Sărarilor, o arteră care face legătura între cartierele Rovine, Lăpuş şi Sărari şi bulevardul Calea Bucureşti. În 2007, strada a fost reabilitată complet, primăria cheltuind de la buget aproape 300.000 de lei. Nu a trecut un an de la finalizarea lucrării, că Distrigazul s-a pus cu pichamerele pe carosabil şi în doar şase luni, asfaltul era spart de cinci ori. A urmat apoi Compania de Apă „Oltenia”, aflată în subordinea Consiliului Local, a căror lucrători au mai spart şi ei de câteva ori strada.
Au lăsat gropile „în conservare”
Autorităţile susţin că în prezent nu există un protocol pe care companiile de utilităţi şi primăria să îl semneze atunci când este demarată reabilitarea unei străzi. Totuşi, între părţi există un acord de principiu. „De regulă, atunci când reabilităm o stradă, întrebăm furnizorii de utilităţi dacă au lucrări de investiţii în zonă pentru a le corela. Din păcate, cei de la Compania de Apă, au avut de montat anul trecut toate apometrele în cadrul programului ISPA pentru că, în caz contrar, pierdeau banii. Strada Sărarilor este una din străzile pe care au lucrat şi, din păcate, este asfaltată recent. În cazul Distrigaz, nu dăm autorizaţie decât la avarii, nu la branşamente. Noi am înăsprit foarte mult condiţiile în care se dau autorizaţii de spargere”,a spus Teodor Sas, viceprimarul Craiovei. Atât de exigenţi au devenit edilii, încât strada Sărarilor a ajuns să fie spartă de 27 de ori din 2008 până la sfârşitul lui 2010. Şi ca tacâmul să fie complet, furnizorii de utilităţi au „uitat”, de cele mai multe ori, să readucă asfaltul la starea iniţială astfel încât şoferii care merg în fiecare zi pe această stradă sunt nevoiţi să dea adevărate probe de slalom. „Este incredibil câtă nesimţire zace în ei. Cum să laşi strada numai gropi de câteva luni?!”, se întreabă, retoric evident, Traian Bucur, un şofer craiovean.
Aceeaşi situaţie se înregistrează şi pe strada Dezrobirii, reabilitată în 2009 de Primărie cu 11 milioane de lei. La intersecţia cu Horia, strada a fost spartă şi lăsată aşa, însă deocamdată nu se ştie dacă există o autorizaţie în acest sens. "Vom verifica să vedem dacă există autorizaţie şi pentru ce a fost dată", a mai spus viceprimarul Sas.