Traficul va fi deschis pe noul pod hobanat de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră. Drum liber la Poarta 10 bis de la Agigea
0Ziua de luni, 19 octombrie, aduce două premiere în traficul rutier: la ora 8, Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră va fi deschis circulaţiei, odată cu accesul pe la Poarta 10 bis a Portului Constanţa, pe ambele sensuri.
Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră face legătura dintre şoseaua Constanţa-Mangalia şi Portul Constanţa. Este cel mai mare pod hobanat din România, având o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi.
Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului prin fascicule de hobane au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.
„Lucrările de montaj a aparatelor de reazem definitive s-au finalizat pe 6 octombrie 2015, în prezent fiind îndeplinite condiţiile pentru demararea etapei de recepţie la terminarea lucrărilor“, au declarat reprezentanţii Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa.
Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră este o investiţie finanţată prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului. Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de 191.797.112 lei.
Din acest proiect face parte şi obiectivul “Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului pe DN39, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi joncţiunea cu DN39 în apropierea intrării în localitatea Eforie Nord. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.
Proiectul a apărut ca o necesitate datorită, pe de o parte, posibilităţii conectării Portului Constanţa la Autostrada Bucureşti-Constanţa, prin varianta ocolitoare a municipiului Constanţa şi crearea unei alternative prin executarea unei bretele de conectare la şoseaua naţională existentă, iar pe de altă parte, datorită asigurării unei legături directe între zonele de Nord şi de Sud ale Portului Constanţa, fără tranzitarea oraşului. Antreprenor al proiectului a fost firma Apolodor.
Vă mai recomandăm
FOTO VIDEO Cum arată noul pod hobanat ce traversează Canalul Dunăre - Marea Neagră