Târgul ţărănesc de pe Facebook. „Ţăranii dobrogeni“, piaţa virtuală cu produse naturale, direct de la producători

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ţăranii dobrogeni - piaţa virtuală de pe Facebook
Ţăranii dobrogeni - piaţa virtuală de pe Facebook

O comunitate virtuală în care se oferă, se caută şi se cumpără produse direct de la producători a fost înfiinţată pe Facebook de o tânără din Constanţa, mamă a doi copii mici. Ioana Moroşanu vrea să-şi crească pruncii sănătos, nu cu hrană de la hipermarket.

„Ştiu că sunt mulţi fermieri şi ţărani care au gospodării frumoase si productive. Vrem să consumăm produsele din ţara noastră bogată“, spune Ioana, fondatoarea grupului „Ţăranii dobrogeni“.

A răsărit primăvara

„Ţăranii dobrogeni“ a apărut la 8 aprilie, după ce Ioana a decis să facă mai mult decât să discute cu prietenele ei „ce bine ar fi“ dacă ar exista un astfel de grup. Astfel că tânăra întreprinzătoare a luat iniţiativa şi a creat singură acest grup. Vestea a mers din om în om şi la o lună de existenţă, „Ţăranii dobrogeni“ numără aproape 14.000 membri. Succesul a luat-o până şi pe Ioana prin surprindere.

„Oamenii intră acolo şi postează detalii, poze, adrese şi date de contact pentru tot felul de alimente - fructe, legume, lactate, ouă, carne, prăjituri de casă sau chiar articole de îngrijire corporală artizanale. Eu nu mai folosesc alt fel de produse decât de pe grup. Sunt toate naturale, făcute de producători locali. Ei trebuie susţinuţi de noi toţi. De ce să cumpăr de la supermarket mâncare injectată şi făcută doar să arate bine? Prefer gustul adevărat al fructului cules din pom de mâna gospodarului“, spune Ioana.

Ioana, orăşeanca

Ioana Moroşanu are 29 ani şi este orăşeancă născută-crescută la Constanţa. Are bunici şi rude la Murfatlar, dar nu a trăit la ţară. Totuşi are, ca mai tot românul, dorul vieţii tihnite duse într-o gospodărie cu multă verdeaţă, în care copiii să se joace fericiţi. Tânăra este economistă şi se ocupă împreună cu soţul ei de mica afacere de familie: un magazin de piese auto şi o vulcanizare de pe Bulevardul I.C. Brătianu. Lângă magazinul ei este un supermarket, de unde Ioana (foto) cumpără doar strictul necesar.

Ioana Moroşanu a fondat Ţăranii dobrogeni - comunitatea de pe Facebook Foto Sînziana Ionescu

În rest, are grijă ca familia ei să consume doar alimente netratate chimic. Datorită furnizorilor de pe grupul creat de ea, pe masa Moroşenilor ajung contracost pui de Cumpăna, lactate de la Amzacea, ouă de la Valu lui Traian, ulei de floarea-soarelui şi făină integrală de grău de la Topraisar.

„O prietenă mi-a povestit de bunicul ei din Băneasa, care avea în cămară ulei de floarea-soarelui presat la rece, făcut de el. Ea m-a rugat să anunţ pe grup că bunicul vinde uleiul care îi prisosea. A avut atâtea comenzi de şi-a vândut tot stocul în timp-record. Acum abia aşteptăm să facă din nou, la toamnă, uleiul avea un gust nemaipomenit, era aromat şi dens. Nu era subţire ca apa, nu era rânced, cum sunt deseori cele din comerţ“, arată Ioana.

Cuvântul nu are preţ

Preţurile sunt comparabile sau uşor mai ridicate decât ce este pe piaţă. Uneori se mai stârnesc comentarii, mai ales dacă unele comenzi nu sunt onorate, fie de cumpărători, fie de vânzători. Dacă nu există un motiv temeinic pentru care nu s-a putut ţine de cuvânt, utilizatorul neserios este eliminat din grup. La fel de uşor cum a fost acceptat, la simpla sa cerere şi acceptul cuiva din grup. „Eu nu câştig absolut nimic din această piaţă virtuală. Ba din contră, pierd timp că trebuie să am grijă non-stop de moderare. Deocamdată sunt singură, deşi mi-ar plăcea să mă mai ajute cineva în administrarea grupului. Norocul meu că am calculatorul la serviciu, ţin telefonul la mine mereu şi monitorizez grupul“, spune Ioana Moroşanu.

Ea visează la extinderea comunităţii şi poate chiar la înfiinţarea unui târg real cu produse ţărăneşti, care să funcţioneze în Constanţa, după modelul celor văzute la Bucureşti. „Lupta de rezistenţă a micilor fermieri din România a început. Numai uniţi putem susţine produsele româneşti pe piaţa noastră. Hai, România!“, sună îndemnul fondatoarei Ioanei Moroşanu.

Ioana Moroşanu a fondat Ţăranii dobrogeni - comunitatea de pe Facebook Foto Sînziana Ionescu

Pe aceeaşi temă:

Miraj la Marea Neagră. Fata Morgana, delfini şi răsăritul de soare, imortalizate de fotograful Dan Cristian Mihăilescu

Cum au reuşit anonimii Marian Godină, Corina Ozon şi Sorin Psatta să atragă celebritate şi milioane de oameni prin Facebook cu zero lei investiţie

„O floare în aşteptare“, campania demarată pe Facebook pentru 8 Martie. O mamă singură sau o adolescentă rebelă poate primi o floare de la un necunoscut

Experiment pe Facebook: „Îi dau cerşetorului un leu pentru fiecare like“. Omul străzii a primit 250 de lei, după o oră


 


 


 


 


 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite