Bucureşti: Trenuri anulate din cauza lucrărilor la Pasajul Pipera

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru a nu muta stâlpii de înaltă tensiune ai liniei de cale ferată cu care se intersectează Pasajul Pipera-Tunari, autorităţile au hotărât montarea a şapte grinzi de beton. Lucrările au ca efect devierea a 16 trenuri şi anularea altor 6


Autorităţile Primăriei Sectorului 2 şi cei ai comunei Voluntari  au decis să înalţe podul iniţial de saşe metri cu ajutorul a şapte grinzi de beton pentru aevita astfel îndepărtarea stâlpilor de înaltă tensiune ai CFR.
“Deasupra podului se vor monta aceste grinzi de 100 de tone şi doi metri înalţime fiecare şi astfel pasajul va ajunge la aproximativ opt metri“, spune Daniel Stan, manager South Area la Deme Macarale,  firma care pune la dispoziţie macaraua de 600 de tone cu care se vor monta grinzile.
La lucrările care vor dura până sâmbătă, 1 august, muncesc 25 de oameni.

Costuri mai mari cu 5 milioane de euro

Construcţia pasajului a început în 2007 şi trebuia să se termine în luna noiembrie a anului trecut, însă din cauza greşelilor de proiectare, dar şi a întârzierii cu care au fost date unele avize, noul termen este luna august a acestui an.
Totodată, costul iniţial al proiectului era de 6,2 milioane de euro, dar a crescut până la 11,4 milioane de euro. Cheltuielile suplimentare de aproximativ cinci milioane de euro vor fi suportate de către Primăria Sectorului 2 şi de cea a comunei Voluntari.

 “Cei de la CFR au făcut lucrări de reabilitare a căii ferate şi nu au mai ţinut cont de înălţimea podului. Noi le-am propus încă de anul trecut reprezentanţilor celor două Primării această soluţie, dar nu ştim de ce nu au acceptat-o până acum“, explică managerul Deme Macarale, firmă care lucrează din vara 2008 la acest pod.

Pe de altă parte, Gavrilă Manăila, director al CFR Infrastructură spune că cei la Primăria Voluntari nu au respectat avizul dat în 2005.
“Când au propus proiectul, noi le-am dat un aviz în care s-a spus că se vor face lucrări de reabilitare a liniei, dar ei nu au ţinut cont“.
P

entru a continua lucrările la pasaj, de astăzi până sâmbătă, 1 august, 16 trenuri vor fi deviate sau anulare. Garniturile care vor circula pe ruta ocolitoare, care trece prin localitatea Mogoşoaia,vor avea întârzieri între 40 şi 60 de minute.
De asemenea, tensiunea de 22.000 de volţi a liniei dintre Bucureşti – Constanţa va fi deconectată.


1.Trenuri care vor fi anulate:

În data de 28 iulie 2009, trenurile personale: 18207/18207-2, 18208-1/18208  şi 18205/18205-2, 18206-1/18206 care circulă pe ruta Bucureşti Nord – Bucureşti Obor şi retur
În perioada 29 – 31 iulie 2009, trenuri personale: 18201/18201-2, 18202-1/18202; 18203/18203-2, 18204-1/18204; 18205/18205-2, 18206-1/18206; 18207/18207-2, 18208-1/18208 pe ruta Bucureşti Nord – Bucureşti Obor şi retur

2. Trenuri care vor circula pe rută ocolitoare, prin Mogoşoaia:

În perioada 28 – 31 iulie 2009
Rapid 1132  Kardam – Negru Vodă – Bucureşti Nord
Rapid 681  Bucureşti Nord – Mangalia
Rapid 685  Bucureşti Nord – Constanţa
Rapid 988  Mangalia – Buucreşti Nord

În perioada 28/29 iulie – 31 iulie/01 august 2009
Rapid 991-2/991  Mangalia – Timişoara Nord
Rapid 992/992-1  Timişoara Nord – Mangalia
Accelerat 1821-2/1821  Mangalia – Arad
Accelerat 1822/1822-1  Arad – Mangalia
Accelerat 12635-2/12635  Constanţa – Sibiu
Accelerat 10918  Constanţa – Bucureşti Nord

În perioada 29 – 31 iulie 2009
Rapid 1131 Bucureşti Nord – Negru Vodă – Kardam
Rapid 680  Constanţa – Bucureşti Nord
Rapid 684   Mangalia – Bucureşti Nord
Rapid 987   Bucureşti Nord – Mangalia
Accelerat 12636/12636-1  Sibiu – Constanţa
Accelerat 10917  Bucureşti Nord – Constanţa

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite