Terminal european de 60 de milioane de euro deschis pe Aeroportul „Henri Coandă“ VIDEO FOTO
0Construcţia nouă îndeplineşte condiţiile impuse de aderarea României la spaţiul Schengen. Terminalul, care trebuia să fie terminat anul trecut, în noiembrie, are 24 de porţi de îmbarcare, 15 pasarele şi 2.000 de locuri de aşteptare şi a costat 60 de milioane de euro.
Lucrările la noul spaţiu al Aeroportului Internaţional „Henri Coandă“ din Bucureşti au început în urmă cu doi ani, în vara anului 2009. Finalizarea construcţiei era programată să se încheie în luna noiembrie a anului trecut, la timp pentru aderarea României la spaţiul Schengen. Cu toate acestea, terminalul este operaţional abia de astăzi.
CLICK PE IMAGINI PENTRU GALERIE FOTO CU TERMINALUL EUROPEAN
Investiţie în condiţii
Această nouă construcţie este parte din Faza a III-a a programului „Dezvoltarea şi Modernizarea Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» Bucureşti“ şi odată cu finalizarea ei s-a încheiat şi această parte a renovărilor de pe aeroportul bucureştean.
Pasagerii pot afla informaţiile despre călătorii foarte uşor
Investiţia făcută pentru a realiza acest terminal la standardele europene impuse de spaţiul Schengen a ajuns la 60 de milioane de euro. Practic, banii au fost folosiţi pentru modernizarea saloanelor de aşteptare, dar şi în extinderea şi mărirea fostului terminal. Numărul porţilor de îmbarcare a crescut de la nouă la 24 şi numărul pasarelelor utilizate pentru îmbarcare şi debarcare a ajuns de la doar 5 la 15.
"În perioada următoare există dorinţa mai multor companii de a veni să opereze pe aeroportul Otopeni. Practic, în acest moment, la Otopeni operează 38 de companii aeriene. Acestea deservesc 11 destinaţii interne, 51 de destinaţii externe, prin curse regulate, şi şapte destinaţii externe prin chartere", a spus Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor.
CITEŞTE ŞI: AMÂNARE Încă trei ani de lucrări la Aeroportul "Henri Coandă"
Suprafaţa totală a terminalului construit în formă de vioară, după un proiect realizat de un arhitect italian, specializat în construcţia de aeroporturi, ajunge la 16.600 de metri pătraţi. Terminalul are pereţi de sticlă care dau senzaţia de transparenţă, la fel ca alte aerogări internaţionale.
Spaţiile comerciale şi cafenerele ocupă peste 1.200 de metri pătraţi din suprafaţa terminalului
Numărul locurilor de aşteptare a crescut de la doar 500, câte erau în vechiul terminal, la 2.000. Recuperarea investiţiei conform cash-flow-ului previzionat se va face într-o perioadă de 10 ani, conform informaţiilor oferite de reprezentanţii aeroportului. "Ca roman mă simt mândru, aci în Otopeni că avem o carte de vizită cu care putem sta la masă alături de orice alt european, orice cetăţean al lumii civilizate şi este un bun început pentru consolidarea măsurilor viitoare de creştere economică", a spus Emil Boc, prim-ministru.