Clădiri verzi şi transport eco

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Forumul Internaţional „Infrastructura, Dezvoltarea Urbană & Arhitectura de Interior“ a continuat cu dezbateri despre eco-urbanism. Evenimentul, organizat de Forum Invest, este susţinut de ziarul „Adevărul“ şi revistele „Forbes România“ şi „Foreign Policy“ - publicaţii ale Adevărul Holding.

În Sala Platinum a Hotelului Howard Johnson Grand Plaza, britanicul Kiel Porter, editor la „Infrastructure Journal“, a moderat discuţia cu tema „Eco-urbanism: o nouă cultură a sustenabilităţii urbane“.

Despre iniţiativele legislative în dezvoltarea urbană şi despre aplicarea cerinţelor europene au luat cuvântul Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor, Gheorghe Pătraşcu, arhitectul-şef al Capitalei şi Sulfina Barbu, preşedinte al Comisiei de Administraţie Publică.

În partea a doua a zilei, Liliana Munteanu, vicepreşedinte Forum Invest, şi Sabin Orcan, redactor-şef „Adevărul de Seară“, au condus discuţiile despre „Dezvoltarea urbană integrată“. Sorin Oprescu, primarul general al Bucureştiului, şi Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, au vorbit despre cele cinci proiecte pentru Bucureşti, dar şi despre cum vor fi investite fondurile europene în infrastructura urbană.

Priorităţile zilei au fost clădirile verzi şi transportul ecologic, precum şi managementul deşeurilor şi iluminatul „verde“. Energia regenerabilă a fost un alt punct pe lista dezbaterilor în cadrul Forumului Internaţional.

„Trebuie să atragem mai multe investiţii pentru a produce energie alternativă, altfel preţul energiei, în general, va creşte foarte mult. Oricum, avem o capacitate extraordinară de a atrage investitori. Deja avem o companie în Satu Mare care produce panouri solare. Investitorii trebuie să fie siguri că vor primi certificate de atestare, pentru că asta e principala lor nesiguranţă“, a declarat Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor, în cadrul Forumului.

10 ani pentru o autostradă

La dezbaterile de ieri, din cadrul Forumului, participanţii au avut în vedere construcţia autostrăzii Nădlac-Constanţa. Previziunile specialiştilor arată că traseul românesc al Coridorului IV European va fi gata abia în anul 2020. Costul total pentru construcţia autostrăzii de pe Coridorul IV pan-european, în lungime de 856 de kilometri (Nădlac-Constanţa), se ridică la 8,58 miliarde de euro, au anunţat ieri oficialii Ministerului Transporturilor.

Coridorul IV începe în Germania, la Nurenberg, şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. Apoi, culoarul rutier continuă pe coasta Mării Negre până la Istanbul.

Săptămâna aceasta vor fi lansate patru proceduri de licitaţie pentru adjudecarea contractelor de proiectare şi execuţie a Coridorului IV.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite