Pliantele cu drepturile clienţilor, tipărite de Protecţia Consumatorului îi înfurie pe taximetrişti. Şoferii spun că trebuie impuse reguli şi pentru clienţi
0
Mii de pliante cu drepturile clienţilor au fost tipărite, iar şoferii de taxi sunt obligaţi să le împartă. Taximetriştii sunt nemulţumiţi că pliantele nu conţin şi obligaţii pentru clienţi.
Pliantele au fost tipărite după ce numărul reclamaţiilor cu privire la serviciile de taximetrie s-au înmulţit foarte mult. Braşovenii sunt sfătuiţi să nu se urce în maşini care nu sunt înscripţionate corespunzător, nu au însemne de taxi sau autorizaţie. De asemenea nu trebuie să-i permiteţi şoferului să negocieze cursa şi nici să acceptaţi călătoria fără ca aparatul de taxat să fie pornit. În plus, bonul fiscal este obligatoriu şi puteţi refuza să plătiţi o cursă dacă nu îl primiţi. Taximetristul trebuie să aleagă cel mai scurt drum până la destinaţie sau cel solicitat de client. Şoferii nu au voie să refuze cursa decât dacă clientul este băut sau are hainele murdare.
„În pliante găsim informaţi utile despre ce trebuie să ştim, despre ce tip de taxi să alegem, ce să nu alegem, în ce maşină să nu ne urcăm, obligaţii şi drepturi pe scurt, dar şi ce să facem dacă ne sunt încălcate drepturile, la ce număr de telefon să sunăm“, a spus Sorin Susanu, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor.
Taximetriştii sunt nemulţumiţi de noile reguli şi spun că în pliante ar trebui să se regăsească şi obligaţii pentru clienţi. Şoferii spun că de multe ori clienţii vor să negocieze preţul cursei, se urcă cu animale în maşină fără să ceară voie, fumează fără să aibă permisiunea şi uneori vorbesc urât dacă li se atrage atenţia. Taximetriştii sunt nemulţumiţişi de regula care spune că nu pot refuza o cursă decât dacă clientul este băut sau murder. Şoferii spun că ar trebui să poată refuza o persoană care li se pare dubioasă sau reclacitrantă, pentru că au fost cazuri în care şoferii au fost atacaţi.