Autostrada Braşov-Comarnic, o promisiune şi cam atât
0În urma cu cinci săptămâni, pe 23 februarie, noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, anunta, aflat într-o vizită la Londra, că în luna martie vor fi lansate primele demersuri în vederea construcției autostrăzii Comarnic - Brașov și a Autostrăzii Sud.
„Pentru Comarnic - Brașov (Cristian) avem pregătită documentația pentru a scoate la licitație în luna martie a acestui an componenta de consultanță și revizuirea studiului de fezabilitate", declara ministrul Nazare, la o conferință organizată de Camera de Comerț Britanico-Română la Londra, relatează newsbv.ro.
Ambele proiecte, Autostrada Bucuresti Sud si tronsonul Comarnic - Brasov, ar urma sa fie construite prin parteneriate public-private.
Vineri, 30 martie, era ultima zi in care anunturile in cauza puteau fi publicate, pentru a fi respectat termenul anuntat in februarie de ministrul Transporturilor. Cu toate acestea, CNADNR nu a avut niciun asemenea anunt, semn ca procedurile de licitatie nu sunt inca gata.
Publicatia Finantistii a incercat sa obtina de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale un termen concret de publicare a celor doua anunturi, dar nu a primit niciun raspuns pana la inchiderea programului de lucru al companiei, mai relatează newsbv.ro.
In cazul tronsonului Comarnic - Brasov, exista un studiu de fezabilitate, intocmit inca din 2007, dar pentru ca lucrarile nu au demarat niciodata, acesta a expirat.
Citiţi aici despre promisiunile ministrilor transporturilor
Contractul de concesiune al acestui tronson, cu o lungime de 58 de km, fusese castigat in mai 2009 de consortiul Vinci - Aktor, valoarea totala fiind de 4,8 miliarde de euro, pe 30 de ani, din care costul lucrarilor reprezentau 1,5 miliarde de euro.
In aprilie 2010, dupa un an de negociere a clauzelor contractuale, consortiul Vinci - Aktor a denuntat unilateral contractul, proiectul fiind de atunci abandonat.