Autostrada Arad-Timişoara se află în topul lucrărilor de pe şantiere
0Autostrada Arad-Timişoara are cel mai bun procent de realizare a lucrărilor, de 70 la sută. De cealaltă parte, cel mai prost stă şantierul lucrării de reabilitare a drumului naţional Arad-Oradea.
Lucrările pe şantierul autostrăzii Arad-Timişoara au atins procentul de 70 la sută, aceasta este concluzia la care au ajuns oficialii în urma unor controale pe la toate amplasamentele din judeţ. În top se află autostrada vestului, iar codaşe sunt lucrările de reabilitare a drumului naţional care leagă Aradul de Oradea. „Având în vedere că ne apropiem de termenele de finalizare a şantierelor, am vrut să vedem dacă constructorii respectă calendarul, întâmpină sau nu probleme şi unde anume mai sunt întârzieri”, a declarat Eusebiu Pistru, secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor.
Spre surprinderea oficialilor, constructorii autostrăzii Arad-Timişoara stau cel mai bine. Aici se lucrează la foc continuu, în ciuda temperaturilor extrem de ridicate din ultimele zile, pentru ca autostrada să poate fi finalizată până în 2012.
Termene în grafic
Pe locul doi se clasează centura oraşului în regim de autostradă, unde lucrările au atins pragul de aproape 60 de procente. „Am fost, din nou, pe şantiere ca să mă asigur că lucrările evoluează conform programului stabilit şi vă pot spune că pe Arad-Timişoara procentul de realizare a lucrărilor este de 70 la sută acum. Centura Aradului în regim de autostradă este realizată şi ea în proporţie de 55-58 la sută”, ne-a declarat Eusebiu Pistru.
Pe locul al treilea se află şantierul autostrăzii Arad-Nădlac, unde, în ciuda faptului că lucrările nu au început cu adevărat, lucrurile încep să se mişte. În această săptămână, constructorii de pe acest tronson vor începe să demoleze sediul Direcţiei Sanitar Veterinare, o clădire care stă în calea centurii în regim de autostradă. Tot în aceste zile, va avea loc şi mutarea birourilor acestei instituţii în noua clădire cumpărată pentru aceasta.
În coada topului se situează şantierul drumului Arad-Oradea. „45-48 la sută este procentul pe întreg tronsonul, dar pe segmentul aflat pe teritoriul judeţului nostru lucrările sunt mai avansate şi sunt aproape sigur că, în acest an, acest tronson va fi realizat în totalitate”, a adăugat secretarul de stat.
Autostrada M43 a fost construită în doi ani
În timp ce la noi de aproape trei ani de zile constructorii încearcă să finalizeze cea mai mare autostradă din Vest, Arad-Timişoara, ungurii au inaugurat autostrada Szeged-Mako cu o lună înainte de termenul stabilit. În 2012, ungurii vor inaugura şi drumul rapid dintre Mako şi Nădlac, care măsoară 23 de kilometri. Autostrada M43 are 30 de kilometri şi leagă oraşele Szeged de Mako. Autostrada are patru benzi, câte două pe sens, plus banda de urgenţă. Autostrada Szeged-Mako a costat 200 de milioane de euro.