Plăţi online şi hartă digitală a oraşului, implementate la Primăria Alba Iulia
0Cetăţenii îşi vor putea plătii dările către bugetul local şi vor putea solicita diferite informaţii şi documente prin intermediul internetului.Programul va fi operaţional de la data de 1 martie. Valoarea proiectului este de 50.000 de euro.
Primăria Alba Iulia a finalizat implementarea unui sistem informatic de 50.000 de euro la nivelul instituţie. Banii au fost folosiţi pentru cumpărarea de echipamente electronice şi pentru crearea unui portal cu informaţii utile pentru cetăţeni.
Noul site www.apulum.ro va fi disponibil pentru albaiulieni începând cu data de 1 marie.
„Proiectul pune la dispoziţia cetăţenilor un portal ce va funcţiona ca punct unic de acces pentru cetăţeni şi mediul de afaceri, menit să înlocuiască deplasarea la ghişeu şi interacţiunea fizică dintre cetăţean sau reprezentantul unei firme şi funcţionarul public“, a precizat Nicolaie Moldovan, de la departamentul Programe din cadrul primăriei.
Acces pe bază de parolă
Pe baza unei parole de acces, cetăţenii vor avea acces la o serie de informaţii disponibile pe site.
„Totul se face pe bază de cod numeric personal. Se trimite o cerere online către primărie cu datele de contact. Pentru validarea acestora e necesată deplasarea cetăţeanului la primărie unde va primi parola de acces. Din acest moment va putea să urmărească care este situaţia lui fiscală, ce plăţi trebuie să facă spre primărie, care este valoarea impozitelor şi taxelor locale, a concesiunii, redevenţei, a chiriei sau a amenzii“ a spus Cătălin Popa, reprezentantul firmei Industrial Software, care s-a ocupat de implementarea sistemului informatic.
Tot online se pot depune sesizări şi se pot solicita diverse informaţii, precum costurile eliberării unui certificat de urbanism.
Portalul permite accesul în timp real la informaţii. „Aplicaţia permite vizualizarea tuturor proiectelor desfăşurate de primărie. Din păcate, nu toţi cetăţenii nu au încă această cultură, dar în timp se vor obişnui. Anul trecut am avut 300 de utilizatori care şi-au plătit on-line taxele şi impozitele. Sperăm că în acest an să ajungem la 3.000. E de datoria noastră să creăm astfel de servicii şi să venim în întâmpinarea cetăţenilor“, a declarat primarul Mircea Hava.
Hartă electronică a oraşului
Datele stânse de la cetăţeti vor fi stocate într-o bază de date. Prin intermediul programului GIS „Geographic Information System“ (Sistem Informatic Geografic) se realizează gestiunea geospaţială a informaţiilor ce ţin de urbanism, patrimoniu, cadastru şi registru agricol.
Mai exact, documentele sunt introduse în baza de date, iar pentru o mai bună localizare a acestora, ele vor putea fi vizualizate în funcţie de harta geografică a oraşului. Hartă digitală va permite localizarea imobilelor şi a bunurilor de patrimoniu din oraş şi identificarea vecinătăţilor acestora, precum şi gospodăriile agricole existente.
200 de angajaţi ai Primăriei Alba Iulia au fost intruiţi să lucreze cu noul program electronic.
Primăria Alba Iulia a semnat săptămâna trecută un proiect de 1,5 milioane de euro pentru continuarea modernizării structurii informatice a instituţiei.