Revelion "incarcat" cu 50 la suta din tariful platit anticipat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rezervarile platite cu o luna inainte la Sporthotel Astron, din Kitzbuhel, s-au pierdut si clientii au primit camere pentru persoane cu handicap

Spaga e la ea acasa in Austria, mai ales in statiunea montana Kitzbuhel. Un grup de 15 romani au rezervat si platit cu o luna inainte de a pleca in vacanta sase camere duble si una tripla la Sporthotel Astron din aceasta statiune. Ei au apelat pentru bilete si rezervari la o agentie serioasa, Marshal Turism, care a facut, la randul ei, demersurile prin firma Austria International Travel Service (AITS), specializata pe aceasta zona, a turismului pentru schi. Firma austriaca a anuntat Marshal ca singurul hotel de patru stele care avea locuri libere in perioada 27 decembrie 2003-6 ianuarie 2004 era cel amintit mai sus. AITS a primit confirmarea pentru rezervare atat de la hotel, cat si de la Marshal, pe 24 noiembrie. Totul a fost achitat integral pe 28 noiembrie 2003 printr-un ordin emis de ABN Amro Bank. Cu toate acestea, la sosirea la hotel, romanii au aflat ca sunt onorate doar rezervarile pentru cele sase camere duble, dar cea pentru camera tripla, nu. Cum hotelul era plin, a fost gasita cu greu o varianta pentru clientii din Romania: sa fie cazati in doua camere duble, care insa erau destinate persoanelor cu handicap, ceea ce a creat disconfort permanent celor care platisera pentru cu totul altceva. Firma austriaca AITS a explicat confuzia prin aceea ca ar fi primit o lista incompleta de nume, din care lipsea cel care rezervase camera tripla, asa ca a anulat rezervarea din proprie initiativa, fara alta verificare. Costina Gandac, de la Marshal Turism, spune chiar ca, in timpul sederii in hotel, clientii s-au lovit de o atitudine a personalului si a managementului hotelului total lipsita de profesionalism, iar calitatea serviciilor nu a fost deloc cea impusa de standardul de patru stele. "In plus, hotelul a afisat la receptie un pret-pachet pe o saptamana de 1.295 de euro pe persoana, pentru aceeasi perioada firma AITS transmitandu-ne oferta dupa ce a adaugat un comision cuprins intre 10-50 la suta, in functie de tipul de camera si perioada sederii. La acest tarif, Marshal a adaugat comisionul de 10 la suta. Astfel, diferenta mare dintre pretul afisat si cel perceput de agentia noastra a nemultumit clientii care au cerut rambursarea diferentelor. Marshal a pus la dispozitia grupului intreaga corespondenta purtata cu partile implicate si, pentru a pastra o relatie buna cu clientii, a confirmat rambursarea comisionului incasat, de 10 la suta", spune Costina Gandac. Mai grav este ca nici una dintre institutiile contactate (conducerea grupului de hoteluri Astron din Germania, Biroul de turism al Romaniei de la Viena, Asociatia Agentiilor de Turism din Romania, Ambasada Romaniei la Viena, Ambasada Austriei la Bucuresti) nu a gasit vreo solutie la situatia creata. Poate pentru ca in Austria respectarea drepturilor consumatorului nu reprezinta o problema atat de grava decat daca bataia de joc ar fi avut loc in Romania, impotriva unor austrieci.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite