Operaţii speciale pentru poze senzuale
0Unul din trei chirurgi esteticieni din SUA a observat o creştere semnificativă a cererilor de intervenţii de înfrumuseţare din partea unei categorii de tineri care invocă un motiv halucinant pentru a intra sub bisturiu: vor să arate perfect în pozele postate pe reţelele de socializare.
Prima impresie în lumea reţelelor sociale se formează pe baza pozelor de tip selfie, în care utilizatorul se fotografiază singur cu telefonul mobil şi postează imaginea pe contul de Facebook, Twitter sau Instagram. Cel puţin aceasta se pare că este părerea tot mai multor persoane cu vârste sub 30 de ani care fac cărare spre cabinetele medicilor esteticieni din SUA, conform unui raport publicat de Academia Americană de Chirurgie Plastică Reconstructivă şi Facială.
Mai exact, doctorii au raportat în cadrul cercetării o creştere cu 10% a operaţiilor de modificare a nasului, 7% în cazul implanturilor de păr şi de 6% în ceea ce priveşte corectarea pleoapelor căzute, operaţii care sunt cerute de tot mai multe persoane tinere. Nu mai puţin de 58% din doctorii care au participat la studiu au declarat că acest avânt pe care îl înregistrează solicitările de intervenţii estetice se datorează popularităţii tot mai crescute a media sociale.
Femeile oferă cel mai des acest motiv pentru a aduce retuşuri mai mici sau mai importante aspectului fizic, vizate fiind 81% din gama procedurilor cosmetice care presupun apelarea la un cadru medical specializat. Cel mai des, reprezentantele sexului frumos doresc intervenţii în zona feţei, în special liftingul pleoapelor, în timp ce domnii ţintesc o podoabă capilară bogată şi să scape de riduri.
Platformele de socializare de genul Instagram, Snapchat sau aplicaţiile de tipul Selfie.im pentru iPhone, care se rezumă doar la imagini, determină mulţi pacienţi să se pună singuri sub microscop şi să se analizeze într-o manieră extrem de critică. Aceste fotografii reprezintă, de cele mai multe ori, prima interacţiune cu posibili prieteni, angajatori, chiar iubiţi, aşa că oamenii care apelează la noi doresc să se prezinte cât mai bine posibil, a explicat doctorul Edward Farrior, preşedintele Academiei, această creştere subită a cererilor pentru operaţii estetice.
Mulţi tineri consideră că selfiurile le oferă anumite avantaje sociale, sunt de părere specialiştii, în vreme ce alţii sunt atât de nemulţumiţi de cum arată în aceste fotografii încât ajung în cabinetele doctorilor ca ultimă soluţie.
Selfie din toate poziţiile
Moda selfie a dat naştere unei întregi serii de ipostaze care pot fi imortalizate. De exemplu, „belfie“ se referă la fotografii în care femeile se mândresc nevoie mare cu posterioarele, „helfie“ se concentrează pe podoaba capilară, „healthies“ sunt poze pe care o persoană le face în timp ce execută diverse exerciţii fizice, iar "drelfies" prezintă persoane în stare de ebrietate. Recente sunt pozele de tip couplies, în care apar doi amici, iubiţi sau membri ai unei familii, dar şi mult blamatele selfiuri cu oameni ai străzii, când tinerii îşi fac fotografii în compania cerşetorilor.