Tricourile scrise „pi moldovineşti” sunt „ţâţî de mâţî”

Tricourile scrise „pi moldovineşti” sunt „ţâţî de mâţî”

Preţul tricourilor începe de la 60 de lei şi ajunge până la 200 de lei, în funcţie de modelul ales/FOTO UăiUăi.ro

Brandul de haine UăiUăi a fost lansat în anul 2013 de Daniel Moisa, director artistic la o agenţie de publicitate din Bucureşti. Tânărul a pornit astfel o afacere de succes, vânzând tricouri inscripţionate cu mesaje scrise „în dulcele grai moldovinesc”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Proiectul lui Daniel este o variantă locală a hainelor cu mesajele inscripţionate în limba engleză. Traduse însă în graiul moldovenesc, aceste expresii colocviale au un farmec aparte şi stârnesc zâmbetul celor care le citesc. Astfel, oricine doreşte poate cumpăra de acum tricouri pe care scrie în loc de „Hello!” „Ci faci uăi?” sau „Ti chişi pi tini di râs” în loc de LOL.

Există tricouri pentru băieţi şi tricouri pentru fete, acestea din urmă având, evident, alt gen de mesaje: „Ţâţî di mâţî” este varianta locală a mesajului „Awesome”, iar „Văleu, Doamni!” este traducerea clasicei exclamaţii OMG!

Cum a luat naştere brandul UăiUăi

Ingeniosul proiect îi aparţine lui Daniel Moisa, care are 29 de ani şi este director artistic la o agenţie de publicitate din Bucureşti.

Tânărul este din judeţul Bacău, iar ideea proiectului i-a venit în timpul unei vizite acasă, la bunica lui, în anul 2013.

Bătrâna l-a întrebat ce înseamnă expresia OMG, folosită de foarte mulţi tineri, iar el i-a tradus în dialectul moldovenesc: „Văleu, Doamni!” Astfel, şi-a dat seama că ar putea vinde haine inscripţionate cu mesaje de acest fel, iar proiectul UăiUăi s-a născut după doar o lună de la această discuţie.

Acum, după mai mult de doi ani de la lansare, afacerea lui Daniel Moisa merge foarte bine. El spune că tricoul său preferat este chiar primul care a fost creat, cel cu mesajul care i-a inspirat întregul proiect: „Văleu, Doamni! = OMG”.

Cele mai vândute haine au fost anul trecut cele cu următoarele mesaje: „Ţâţî di mâţî = Awesome”, „Ca vodî prin lobodî = Like a boss” şi „Hai s-o faşim = Let's do it”, scrie agenţia HotNews.

Hainele inscripţionate astfel pot fi comandate de pe site-ul UăiUăi.ro, iar preţurile variază între 60 de lei şi 200 de lei pentru un tricou. Produsele sunt de calitate, având un material bun, imprimeu foarte rezistent şi etichetă marca UăiUăi.

Daniel spune că tricourile sale sunt destinate celor care sunt mândri de originea lor moldovenească. Ele pot fi purtate însă de oricine, la petreceri, sau chiar şi pe stradă, pentru că vor atrage cu siguranţă atenţia, vor fura zâmbete şi astfel vor asigura o comunicare deschisă şi plină de umor între tineri.

 

citeste totul despre: