In 2002, importul de autoturisme second-hand s-a prabusit cu 72 la suta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Masinile importate provin, in marea lor majoritate, din Germania, Opel si VW ocupand primele locuri * Pentru ca nu mai au voie sa-si aduca din strainatate decat "Euro 3", romanii trag, in continuare, de masinile lor rablagite

Piata romaneasca de autovehicule, insumand atat autovehiculele noi, cat si cele second-hand, a scazut in anul 2002 cu 8,3% fata de anul precedent, potrivit ultimelor date centralizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme. Astfel, au fost vandute, in total, 133.117 unitati, fata de 142.225 de unitati, in anul 2001. Aceasta scadere se datoreaza, in exclusivitate, importurilor second-hand, care, cu 21.117 bucati, au fost mai mici cu 61% decat in 2001, cand s-au adus in tara 53.700 de bucati. Analizand structura importurilor de masini de mana a doua, se constata ca, in timp ce importul de vehicule comerciale a crescut cu 11,4%, importul de autoturisme s-a prabusit, pur si simplu, fiind cu 72% mai redus decat in anul 2001 (doar 12.982 de autoturisme importate, fata de 46.400 in anul 2001). Cauza acestei prabusiri consta in restrictia la care Romania s-a angajat fata de UE (fara sa fie obligata - n.n.), si anume de a nu mai importa, incepand cu anul 2002, masini second-hand care nu sunt echipate cu motor Euro 3 sau mai performant, cum este Euro 4. Or, aceste masini sunt fabricate de marii producatori mondiali doar incepand din 2000-2001, deci sunt foarte scumpe, practic inaccesibile oamenilor de rand, care sunt nevoiti sa traga, in continuare, de masinile lor rablagite. Chiar in aceste conditii de cadere drastica, in clasamentul importului de autoturisme second-hand continua sa se mentina marcile germane, in primul rand Opel, cu 37% din piata, si VW, cu aproape 26%. Si urmatoarele locuri sunt ocupate tot de marci percepute ca a fi germane - Ford, Audi, Mercedes si BMW. Singurele schimbari constau in caderea marcii Renault, de pe locul 5, pe care-l ocupa anul trecut, pe locul 7 si disparitia marcii Skoda din randul celor cu un volum semnificativ de vanzari. La autoturisme de teren de mana a doua, in schimb, situatia s-a echilibrat, in comparatie cu anul 2001, cand Opel conducea degajat. Acum, Mercedes a preluat conducerea, cu 63 de unitati vandute, urmatorul clasat fiind Frontera, cu 44 de unitati. Totusi, si la acest tip de masini, volumul vanzarilor a scazut la jumatate fata de anul 2001, din aceleasi motive.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite