BMW X1 - cu totul nou

0
Publicat:
Ultima actualizare:
BMW X1
BMW X1

Atunci când a apărut, prima generaţie a SUV-ului de oraş BMW X1 nu a impresionat prin design, fiind perceput ca o maşină nu foarte atrăgătoare. Din fericire, a doua generaţie aduce nişte linii mult mai frumoase care fac noul X1 să pară mai masiv.

Modelul testat de noi a debutat pe piaţa din România la sfârşitul lunii octombrie, iar azi îl avem faţă în faţă în cadrul unui test. Ca destintaţie am ales traseul Bucureşti-Braşov, pentru a vedea cum se descurcă acest SUV pe drumurile cu elevaţie de la munte. 

Designul actualului X1 pare mai apropiat de cel al lui X3, iar în materie de proporţii, SUV-ul, deşi provine dintr-o clasă mai mică, pare că se apropie de vechea generaţie X3. Liniile sunt mult mai dinamice, blocurile optice tip LED au primit noua semnătură luminoasă a mărcii bavareze, iar cele din spate sunt mai mari şi mai bine conturate. 

Noul model a crescut în înălţime în comparaţie cu predecesorul său (+53 milimetri), ceea ce a contribuit la mărirea spaţiului interior. Iar poziţia scaunele semnificativ mai înaltă (+36 milimetri în faţă, +64 milimetri în spate) optimizează vizibilitatea asupra drumului.

Test BMW X1 4

În interior regăsim în mare măsură layout-ul de pe Seria 1. Materialele sunt destul de bune, iar finisajele demne de clasa premium. X1 poate să transporte în condiţii de confort 5 persoane. Portbagajul cu o capacitate de 505 litri este mai mare cu 85 de litri faţă de cel al modelului anterior. Sistemul BMW ConnectedDrive este şi el prezent la bord, permiţând conectivitatea Bluetooth, USB, dar şi accesarea de meniuri şi radio online. 

Modelul testat are un motor diesel cu patru cilindri, de 2 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Acest motor produce pe X1 190 CP la 4.000 rpm, are cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată Steptronic cu 8 trepte. Combinaţia face ca acest SUV să fie destul de rapid, ajungând în 7,8 secunde la 100 km pe oră. 

Puterea este livrată destul de repede către tracţiunea integrală inteligentă, BMW având în acest moment una dintre cel mai bine reglate transmisii automate de pe piaţă. 

Reproiectarea şasiului face ca BMW X1 să stea foarte bine şi în curbe, chiar şi atunci când sunt abordate mai sportiv, iar suspensia absoarbe destul de bine chiar şi denivelările unui drum mai accidentat. Cu toate acestea, X1 nu trebuie confundat cu vreun offroader pur sânge. 

Test BMW X1

Acum, BMW X1 are Driving Assistant Plus din cadrul sistemului Active Cruise Control (tempomat activ) cu funcţie Stop & Go, Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Traffic Jam Assistant (asistent în ambuteiaje), Collision Warning (avertizare de coliziune) şi sistem de avertizare la pietoni cu funcţia City Braking (premiat de Euro NCAP). Aceste sisteme sunt completate de o selecţie actualizată de aplicaţii care permit clienţilor să adauge automobilului funcţionalităţi de confort, navigaţie şi infotainment, în funcţie de preferinţe.

Am fost plăcut surprinşi de acest model frumos şi economic. Pe traseul nostru, consumul înregistrat de noi a fost aproximativ de 5 litri la 100 kilometri. X1 nu va fi preferatul românilor care au ca favorite SUV-urile mari, dar cu siguranţă este mult mai atrăgător decât prima generaţie. 

De pe lista de opţionale se remarcă farurile LED integrale, Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), BMW Head-Up Display şi sistemul Driving Assistant Plus, multe dintre ele fiind noi în această clasă.

Auto

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite