Boeingul prăbuşit în Rusia a mai fost exploatat de şapte companii, inclusiv de firma românească Blue Air

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipele de
anchetatori ruşi au găsit cele două cutii negre ale aeronavei Boeing 737-500 prăbuşite
Echipele de anchetatori ruşi au găsit cele două cutii negre ale aeronavei Boeing 737-500 prăbuşite

Echipele de anchetatori ruşi au găsit, ieri, cele două cutii negre ale aeronavei Boeing 737-500 care s-a prăbuşit duminică, pe aeroportul din Kazan - centrul administrativ al Republicii Tatarstan, componentă a Federaţiei Ruse. Accident Boeingul prăbuşit în Rusia a mai fost exploatat de şapte companii, inclusiv de firma românească Blue Air, şi a mai trecut printr-un accident, în Brazilia, în 2001.

În urma accidentului nu au existat supravieţuitori, toţi cei şase membri ai echipajului şi cei 44 de pasageri, decedând. Printre victime se numără şi fiul preşedintelui Republicii Tatarstan, Rustam Minnihanov, directorul filialei locale a FSB, Aleksandr Antonov, şi soţia unui cunoscut comentator sportiv rus, Roman Skvorţov, de la postul de televiziune Rossia-2.  

Autorităţile ruse au difuzat imagini care surprind prăbuşirea avionului Boeing 737 pe aeroportul din oraşul rus Kazan.Camerele de luat vederi ale aeroportului din Kazan au surprins prăbuşirea avionului, înregistrarea video fiind difuzată de postul Russia Today.

Cinci posibile cauze ale accidentului

Anchetatorii iau în considerare cinci posibile cauze ale accidentului, dar au exclus din start posibilitatea unui atentat. „Poate fi o eroare de pilotaj, o defecţiune tehnică, combustibilul de slabă calitate, condiţiile meteorologice nefavorabile sau o eroare a turnului de control“, a indicat preşedintele Comitetului de anchetă al Rusiei, Aleksandr Poltinin. 

Poate fi o eroare de pilotaj, o defecţiune tehnică, combustibilul de slabă calitate, condiţiile meteorologice nefavorabile sau o eroare a turnului de control Aleksandr Poltinin, preşedintele Comitetului de anchetă

Ministrul rus al Transporturilor, Maksim Sokolov, a exclus un atentat la bordul aparatului de zbor care venea de la Moscova. „Ancheta nu a identificat printre cauzele posibile varianta unui atentat terorist, şi nu a reuşit încă să stabilească înălţimea de la care avionul s-a prăbuşit“, a subliniat Sokolov. Piloţii au anunţat turnul de control că nu pot ateriza pe aeroport, se presupune că din cauza unor probleme tehnice. Avionul a încercat de două ori să aterizeze, la a treia tentativă el s-a prăbuşit. Aeronava a atins cu aripa pista de aterizare, a luat foc şi au explodat rezervoarele cu combustibil.

Accidentul din Brazilia

În decembrie 2001, pe când aeronava era exploatată de compania Rio Sul, a fost implicată într-un accident grav la aterizare pe aeroportul Belo Horizonte, în Brazilia, fără să provoace victime, scie presa rusă. Pe o ploaie puternică, avionul care avea 108 persoane la bord , a atins solul înainte de pistă, a revenit în aer şi a recăzut pe pistă, rupându-i-se o parte a trenului de aterizare. Aeronava a alunecat pe reactorul situat pe aripa stângă pe o porţiune de 1,7 kilometri şi s-a oprit. A fost supus unor reparaţii importante şi reintrodus în serviciu.

Ancheta nu a identificat printre cauzele posibile varianta unui atentat terorist şi n a reuşit încă să stabilească înălţimea de la care avionul s-a prăbuşit Maksim Sokolov, Ministrul rus al Transporturilor

Cine a mai deţinut avionul

Avionul care s-a prăbuşit duminică pe aeroportul din Kazan, în Rusia, a fost exploatat timp de 23 de ani, de către şapte companii în total. Boeingul de tip 737-500 aparţinând companiei Tatarstan, care a efectuat primul zbor în 1990, a fost exploatat mai întâi de compania franceză Euralair Horizons, lichidată în 2005, apoi de către Air France, timp de trei ani, potrivit site-ului specializat AirFleets.fr.

Avionul a ajuns apoi la Uganda Airlines, care l-a exploatat aproape cinci ani, după care a servit trei ani în cadrul companiei braziliene Rio Sul. A trecut apoi la firma românească Blue Air, la cea bulgărească Bulgaria Air şi de aici a fost cumpărat de firma rusească Tatarstan.

 

 

Rusia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite