Acţionarii vor profit la Remarul 16 Februarie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania se luptă pentru contractele CFR, iar investitorii pentru titlurile emitentului Deşi are perspective bune prin natura activităţii, REFE nu reuşeşte să ţină pasul cu

Compania se luptă pentru contractele CFR, iar investitorii pentru titlurile emitentului

Deşi are perspective bune prin natura activităţii, REFE nu reuşeşte să ţină pasul cu concurenţii naţionali. Acţionarii caută răspunsuri pentru lipsa de eficienţă.

Acţionarii Remarul se pregătesc pentru Adunarea Generală din 30/31 iulie, convocată de un grup de investitori care deţin 9,22% din capitalul social. Aceştia cer, printre altele, constituirea unui comitet de audit în cadrul Consiliului de Administraţie şi solicită prezentarea contractelor mai mari de 50.000 euro încheiate în ultima perioadă pentru a analiza cauzele profitabilităţii reduse a REFE comparativ cu societăţile concurente.

Tranzacţiile speciale, frecvente

Din acestă cauză, ei doresc şi alegerea Consiliului de Administraţie prin metoda votului cumulativ, sperând să poată influenţa alegerea a cel puţin unuia dintre cei cinci membri.

În acest context, o importanţă deosebită o prezintă tranzacţiile speciale din ultima perioadă cu acţiuni REFE, desfăşurate pe piaţa Rasdaq. Astfel, în 4 iulie, Transferoviar a cumpărat 80.000 acţiuni la preţ de 50 lei/acţiune, dintre care 70.000 prin două tranzacţii speciale şi 10.000 de pe piaţa principală.

Apoi, în data de 14 iulie, a mai achiziţionat încă 60.000 acţiuni printre alte două tranzacţii speciale, la acelaşi preţ. După aceste tranzacţii, pachetul controlat de Transferoviar a ajuns de la 27,14% la 33,98%. Pentru a nu fi obligat să facă ofertă publică de preluare, Transferoviar a vândut 21.000 de acţiuni în 18 iulie, tot printr-o tranzacţie DEAL, la preţ de 50,1 lei, astfel că nu mai deţine decât 32,95%.

Un alt acţionar important al Remarul este Monica Băiculescu, care, de asemenea, a fost recent activă în piaţă, achiziţionând cantităţi mult mai reduse de acţiuni, la preţuri variind între 40 şi 41 lei/acţiune. În total, între 30 martie şi 30 iunie a cumpărat 5.300 de acţiuni, adică 0,26%, ajungând la o deţinere de 31,51% din capitalul social al Remarul.

O nouă Adunare a fost convocată pentru 4-5 septembrie în vederea aprobării achiziţionării de către societate a maximum 10% din acţiunile proprii, la preţ cuprins între 25 şi 50 RON. De asemenea, pe ordinea de zi se află şi alegerea unui nou membru în CA, după demisia lui Călin Mitică, omul care controlează Transferoviar.

De ce este Remarul aşa de interesantă?

Remarul 16 Februarie are ca obiect principal de activitate modernizarea, repararea şi mentenanţa materialului rulant de cale ferată (62% din cifra de afaceri), precum şi executarea de revizii tehnice, confecţionări de piese de schimb (32% din cifra de afaceri) şi alte comenzi diverse. Tehnic, Remarul poate reabilita în prezent locomotive diesel electrice, diesel hidraulice, rame electrice şi automotoare.

Reabilitarea şi modernizarea materialului rulant este un sector cu foarte bune perspective, datorită parcului CFR, care este, în general, destul de vechi. Pentru a ajunge la standardele UE, CFR Călători trebuie să investească în jur de 2,3 miliarde euro în parcul de material rulant. CFR Călători are 1.269 locomotive, din care 395 au peste 31 ani, 671 între 21-30 ani, 164 între 11-20 ani şi numai 39 între 0-10 ani. Durata optimă de folosire a unei locomotive este de 20 ani.

Din prisma tipurilor de locomotive ce pot fi modernizate la Cluj, parcul CFR Călători conţine 15% locomotive diesel electrice nemodernizate, 16% diesel hidraulice nemodernizate, 12% automotoare vechi şi 1% rame diesel nemodernizate.

Aşadar, Remarul are o piaţă foarte mare - 44% din parcul CFR Călători de care se poate ocupa, respectiv 558 locomotive. Dat fiind preţul ridicat al locomotivelor noi, 5-7 milioane de euro, faţă de modernizarea celor vechi, care costă aproximativ 1,5 milioane euro, CFR se va îndrepta mai ales către companiile interne de material rulant.

CFR Marfă intenţionează să înfiinţeze până la sfârşitul anului două firme mixte, în parteneriat cu REFE şi Promat Craiova, pentru a moderniza şi repara parcul de locomotive. CFR Marfă va contribui ca aport cu spaţiile de producţie, iar Promat şi Remarul vor aduce fonduri şi soluţia tehnică.

Totuşi, asocierea este doar în fază de proiect, finalizarea studiilor de fezabilitate fiind programată pentru sfârşitul lunii iunie. Remarul doreşte să intre şi pe piaţa de locomotive electrice, ceea ce presupune însă şi investiţii importante.

De altfel, conducerea are un plan ambiţios, care va fi finanţat din suma rezultată din vânzarea Metalurgica Aiud, pentru care va primi 6,2 milioane de euro. De asemenea, va ieşi din parteneriatul cu firma olandeză TSR Special Trailers BV, prin vânzarea pachetului de 49% din TSR Remarul Special Trailers pentru 650.000 de euro.

Situaţia financiară

După rezultatele bune din 2006, profitul companiei a scăzut dramatic în 2007, din cauza investiţiilor desfăşurate la Metalurgica, dar şi la fabrica din Cluj. Nici trimestrul întâi din 2008 profitul nu i-a mulţumit pe acţionari, dar la jumătatea anului s-ar putea înregistra tranzacţia cu activele Metalurgica, aceasta generând un profit de 2,2 milioane de euro (deoarece cu 3 milioane de euro s-a achiziţionat punctul de lucru şi 1 milion de euro investiţii).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite