Trei mari branduri străine ţintesc intrarea pe piaţa francizelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerii internaţionali, Leonidas, Lulu Castagnette şi Lollipops vor să îşi dezvolte afacerile pe piaţa din România Deşi nu se află încă la nivelul pieţelor europene, România

Retailerii internaţionali, Leonidas, Lulu Castagnette şi Lollipops vor să îşi dezvolte afacerile pe piaţa din România

Deşi nu se află încă la nivelul pieţelor europene, România devine tot mai atractivă pentru extinderea afacerilor la cheie, în sistem de franciză. Companii cu renume decid să-şi francizeze afacerea, în contextul în care piaţa românească de profil are un potenţial foarte mare de dezvoltare. Potrivit estimărilor reprezentanţilor din domeniu, piaţa afacerilor la cheie va atinge în acest an valoarea de 1,5 miliarde de euro.

2007 pare a fi anul preferat de retailerii străini pentru a-şi extinde afacerile în franciză pe piaţa românească. Bineînţeles, un nume de marcă pe acest segment rămâne lanţul suedezilor de la IKEA, ce îşi va face intrarea pe piaţa naţională la 21 martie, prin deschiderea primului magazin în zona Băneasa din Capitală.

Taxa de intrare în franciză, între 5.000 şi 10.000 de euro

Nu numai IKEA a intuit oportunităţile de dezvoltare pe care le oferă piaţa românească pe partea de retail. Compania Leonidas, numărul unu din punct de vedere al vânzărilor de praline în Belgia, intenţionează să se extindă în sistem de franciză. Locaţiile vizate sunt suprafeţele de 25-30 de metri pătraţi, din oraşele mari, durata contractului fiind de cinci ani. În prezent, numărul de magazine Leonidas în lume se ridică la 2.000, clientela internaţională determinând compania ca în perioada 1983-1993 să deschidă două noi fabrici în Belgia pentru a răspunde cererii în continuă creştere.

În plus, francezii de la Lulu Castagnette, companie ce comercializează articole de îmbrăcăminte pentru tineri, ar putea fi prezenţi pe piaţa românească prin franciză. Potrivit companiei de consultanţă în domeniul francizelor, ThingBig, magazinele Lulu Castagnette oferă însă nu numai articole de îmbrăcăminte, ci şi parfumuri şi produse cosmetice, costume de baie, ceasuri, articole de birotică sau aşternuturi, prin intermediul parteneriatelor cu producătorii. Taxa de intrare în franciză se ridică la 10.000 de euro, iar investiţia globală este estimată la 60.0000-90.000 de euro. Potenţialul investitor care optează pentru o asemenea franciză trebuie să facă dovada deţinerii unei suprafeţe de peste 70 de metri pătraţi. În plus, acesta trebuie să achite către firma-mamă anumite redevenţe, în speţă 3% din cifra de afaceri, la care se adaugă încă două procente din cifra de afaceri pentru publicitate pe plan local.

Opţiunea pentru o marcă de renume îţi asigură succesul

O altă firmă de origine franceză care intenţionează să se extindă pe piaţa românească în sistem de franciză este Lollipops, magazine în care sunt comercializate genţi cu forme neobişnuite, modele inventive de pantofi, dar şi accesorii. Taxa de intrare în franciză se ridică la 5.000 de euro, investiţia globală ridicându-se la 25.000 de euro. Redevenţa aferentă reprezintă 7% din cifra de afaceri, fără TVA. O afacere la cheie este întotdeauna mult mai interesantă pentru un potenţial investitor decât o investiţie de tip greenfield. Opţiunea pentru o marcă de renume îţi asigură, practic, succesul. Însă cum arată investitorul român care preferă afacerile în franciză? Potrivit unui studiu realizat de IMO Franchising Group, companie ce activează pe piaţa locală de consultanţă în domeniu, împreuna cu CEBR-Centre for Entrepreneurship & Business Research, vârsta medie a celui care preferă afacerea în franciză este 28 de ani.

Cea mai mare parte dintre agenţii economici sunt bărbaţi, au studii universitare şi au urmat cursuri manageriale sau de gestiune. "Din aceştia, cei ce sunt la demararea primei afaceri sunt bărbaţi în proporţie de 55%, 47% au în familie un întreprinzător particular şi numai 14% nu au alt loc de muncă", arată studiul menţionat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite