România, motor de creştere a bazei de clienţi Orange
0Veniturile filialei româneşti a Orange au crescut în primul semestru cu 9% faţă de perioada similară din 2007, ajungând la 628 milioane euro. Pe lângă cifra de afaceri, a crescut şi
Veniturile filialei româneşti a Orange au crescut în primul semestru cu 9% faţă de perioada similară din 2007, ajungând la 628 milioane euro. Pe lângă cifra de afaceri, a crescut şi numărul de clienţi cu 17,7%, la 10,1 milioane.
Potrivit France Telecom, proprietara Orange, România a reprezentat unul dintre motoarele de creştere a bazei de clienţi a grupului francez în regiunea în care este inclusă, din care mai fac parte şi Republica Moldova, Republica Dominicană, regiunea Benelux sau Elveţia.
În al doilea trimestru, veniturile operatorului de telefonie mobilă s-au situat la 321 milioane euro, în creştere de la nivelul de 295 milioane euro în aprilie-iunie 2007.
124 de euro, venitul mediu pe utilizator
Venitul mediu anual pe utilizator a fost la finele celui de-al doilea trimestru de 124 euro, în scădere de la 127 euro la finele primelor trei luni. Pe segmentul serviciilor de internet broadband, numărul clienţilor Orange România era la finele lunii iunie de 1,129 milioane, în creştere cu 135%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2007.
Creşterea puternică a numărului de clienţi broadband se datorează extinderii reţelei de date mobile Orange în peste 400 de localităţi, inclusiv în zona rurală, ofertei complete de date mobile cu laptopuri şi ofertei convergente de telefonie fixă şi internet Home & Office Pack. La nivelul grupului francez, veniturile au crescut cu 3,9%, la 26,3 miliarde euro, în timp ce profitul net a scăzut cu 17%, la 2,99
miliarde euro.
Scăderea câştigului net a fost cauzată, în mare parte, de o creştere cu 723 milioane euro a impozitului pe profit în Franţa, care a fost redus, în prima jumătate a anului trecut, cu 584 milioane euro.